CHARLIE & ANNIE - livets guld

Direktlänk till inlägg 28 april 2008

Felix dag idag

Av Emelie - 28 april 2008 10:34

Idag fyller Felix, Charlies kompis, år! Liksom alla andra kompisar så fyller han givetvis 1! Det e ett år efter babyboomen i år. Måååånga 1årskalas!  Får se om de får plats på dagis sen i höst allihopa. Det ser mörkt ut i Knislinge o Hanaskog, kan hända att man får köra med Charlie till Broby...tråkigt. Kommer han kanske inte på samma ställe som sina kompisar...fast Felix bor ju i Broby. Ska köra o fira den lille 1åringen i eftermiddag när Daniel kommer hem med bilen. Ska se deras nyrenoverade kök också, ska bli kul. Älskar fina kök! Vi var själva o kikade på kök på Kvik i lördes, fastän vi inte har nåt hus att sätta in nytt kök i än... Vrickat! Men jag älskar det. Pilla ihop luckor, bänkskivor, handtag, kakel o vitvaror så det blir precis som jag vill. Satt o skissade på ett kök igår med papper o penna. Blev riktigt fint! När jag ändå var igång så ritade jag tå olika badrum också=) Jag gillar att rita. Ska nog ta upp mina "skills" o skissa av Charlie en dag.... Hade ju dock MVG i bild när jag gick på högstadiet... O så har jag en hel pärm med blyertsteckningar jag gjort hemma av en massa olika personer! En del e faktiskt riktigt bra. Finns t.o.m ett självporträtt bland de bilderna.... hahaha, det ska jag dock gömma långt in i garderoben=) Hahaha. Undrar var de pärmen är nånstans??? Får ta o leta fram den så jag kan sätta in bilden på Charlie där också sen när den e klar.


I eftermiddag när Daniel kommit hem ska han sätta upp Charlies sandlåda, medan vi e hos Felix. Den e ihopasatt o oljad, nu ska den bara på plats också, o så ska han lägga plattor runt den så det blir enklare att klippa gräset runtom. Så snart har Charlie gungor, sandlåda och rutchkana i trädgården. Rutchkanan ska bara målas o poleras lite, så det blir bra glid! =) O så skulle nog farbror Flua göra handtag på sidorna till den så man inte råkar åka utanför... Kommer bli en fin lekpark till lille nisse!


Nu ska jag nog gå o städa ordning lite på Charlies lekrum, han hade en sån tid imorse då han skulle asa ut precis ALLT från lådorna o ut på golvet. Så där e lite stökigt. Sen ska vi nog gå ut en sväng i solen när han vaknat o ätit mellis!


Kram kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 29 juni 2016 07:35

Kod för att importera min blogg till Nouw: 7578218537

Av Emelie - 6 januari 2015 12:17

Oj vad jag har svårt för att bara sitta i soffan o inte göra ngt alls! Men det e det vi gör idag. Charlie ligger här intill mig o suckar emellanåt, samtidigt som han kör huvudet ner mellan filtarna o soffryggen. Annie sjunger på sitt rum som vanligt ...

Av Emelie - 22 december 2014 18:42

God jul o gott nytt år alla i familjen, vänner o andra som vi känner! ;) Vi önskar er en riktigt skön julhelg!! Ta det lugnt, njut och ät choklad! Kramar fam Borgander ...

Av Emelie - 16 november 2014 19:57

Vecka 46 går mot sitt slut. Här sitter vi i soffan och väntar på att Bones ska börja. På TV visas Aktuellts nyheter och nu har det gått så långt att USA ska lagstadga att båda parter måste "aktivt säga Ja" till sex. Åh vad jag blir arg o ledsen på fo...

Av Emelie - 25 oktober 2014 21:42

Nu e det höstlov och det firar vi i familjen med sjukdom. Charlie har feber och huvudvärk. Dagen började bra med simning, fotboll och lek med kompisar. Till middagen ville Charlie ha en alvedon för att han hade ont i huvudet. Efter maten tyckte jag...

Presentation


Charlie o Annie - livets guld

Mina godingar

  Annie äter sin första kladdkaka

 

Charlie busar i trädgården

   

Syskonmys

Älsklingarna

   

Charlie på Lalandia

 

Annie - min lilla sessa

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

GÄSTBOKEN

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards