CHARLIE & ANNIE - livets guld

Alla inlägg under maj 2008

Av Emelie - 29 maj 2008 13:49

På lördag ska det bli en kul dag.

Först ska vi på Powermeet i Hässleholm med charlie o titta på "raggarbilar" och mysa i solen. Och när vi varit där ska vi köra till Finja och hämta våra nya katter!

För tillfället kallas de för Latti o Gratti men det e inte så fagra namn så vi ska döpa om dem. Det lutar åt att det blir Molly och Fazer. Det passar så bra med Molly på en skölpaddsfärgad kiseflicka. Jag tycker det e gulligt. O så tillverkar ju faktiskt Fazer ett godis som heter Svarta katten, o "Latti" e ju svart! =)

Jag kommer alltid att ha kvar minnena av Skorpan i mitt innersta, men det ska bli kul att få lära känna nya kisar som kan sätta nya gosiga tassavtryck i mitt, för närvarande, brustna hjärta!


Men den dagen är inte här än, idag jobbar jag och det får jag väl fortsätta med nu. Jag får ont i huvet bara av att titta på alla människor som ska ha semester den 5 juni - studentdagen..... Men jag får väl puzzla lite!


O imorgon ska jag o Charlie hälsa på Kim o Andy i Halmstad! Ska bli roligt! Kul med lite utflykt. Charlie ska åka tåg för första gången! Men det gillar han säkert! =) See you tomorrow Kim, min älskade vän!


Ser fram emot helgen!


Puss

Av Emelie - 28 maj 2008 19:43

igår var vi i finja o kollade på kisar. där var maaaasssooor av kisar! möttes av 2, sen kom 3 o 4 o 5 och 10. Vi såg nog 30 katter....o fastnade för 2. De kallades nu för Latti o Gratti. Latti e helsvart med lite vitt under hakan och Gratti e sköldpaddsfärgad, med svart över nosen! Jättefina o jättesnälla, de började tom spinna när charlie klappade dem. lutar åt att de får följa med oss hem inom det närmsta! myskisar. de e födda i oktober nångång förra året så de e typ 8 mån. Lagom.


nu ska jag natta lillkillen här som e lite gnällig.


R.I.P Skorpan

Av Emelie - 27 maj 2008 11:39

Nu är det två dagar sedan min älskade katt försvann från mitt liv och jag kan inte ens beskriva hur tomt o ensamt o dött det känns här hemma.

Jag trodde jag skulle behöva en tid att bearbeta det hela innan jag kunde skaffa en ny katt men det e tvärt om. Jag saknar Skorpan nåt så otroligt, jag kan inte glömma hur det kändes att hålla henne i mina armar efter att ha lyft upp hennes livlösa kropp från gatan..... (nu rinner tårarna så jag kan knappt se...) Jag satt med henne länge länge i min famn o ville inte släppa henne ifrån mig. Men jag behöver inte vänta med en ny katt, jag behöver det nu! Jag måste ha en katt i mitt hem, annars e det inte ett hem för mig. Då tar det bara ännu längre tid innan jag kan prata om min snutta utan att gråta. Ingen katt kommer någonsin kunna ersätta henne eller ens mäta sig med Skorpan, men jag tänkte att jag kan ju faktiskt hjälpa en katt, eller två. Det blir två! Jag ska ha två nya katter. Ska till ett av kattkommando syds katthem i Finja idag och titta och senare i veckan ska jag till ett annat i Kristianstad. Det finns många fina katter som behöver ett bättre hem. Dessutom slipper man det jobbiga kattunge-stadiet. Jag har en bebis o det räcker just nu. De har ungkatter som e mellan 6 och 18 månader som är intressanta för oss!


SOV GOTT SKORPAN......

Av Emelie - 25 maj 2008 13:27

SKORPAN

Född: 1.6.2002

Död: 25.5.2008


Det finns ingen katt på jorden som kan ersätta dig!

Älskad! Saknad!

Av Emelie - 24 maj 2008 16:05

Dagens upptäcktsfärd bar av till Hässleholm. När vi går på stan åker vi alltid till Kristianstad, fastän det egentligen e närmre till Hlm. Så idag beslöt vi oss för att åka dit o kika på bilar o gå på stan. Superväder o superhumör på bebisen! =)

Vi var på Nisses o handlade lite. En himla skojjig affär! Daniel o Cbharlie köpte Mors dags present till mig, ett eget kök till Charlie, så mamma kan få vara ifred när hon lagar mat, o inte har en unge hängandes i byxbenet! O det funkade! Hahaha. Han älskar sitt nya kök, han ska nog bli kock när han blir stor!=) Hehe. Fanns två kök i affären som var exakt likadana, fast det ena kostade 50kr mer än det andra. Anledning till detta skumma fenomen: På den dyrare versionen stod det "OBH Nordica" på ugnsluckan, och vissa detaljer var röda istället för svarta... Det var allt! Snacka om onödigt. Charlie fick det billiga o han har precis lika kul med det, fast än det inte står OBH Nordica på det!


Kom på att jag ju glömt att berätta när vi sjöng i kyrkan förra söndagen. "Öppna förskolan" hade uppvisning. De var så duktiga alla barnen - Viggo sjöng högst! =) Han får nog karriär inom musiken när han blir äldre. Charlie kock, Viggo artist o Emmis skills har vi inte riktigt upptäckt än....=)

Får se vad tiden enbelangar.


Nu ska jag slänga min son i säng!

Av Emelie - 22 maj 2008 12:40

Igår var det trädgårdsfix på schemat, så vi blev små trädgårdslöss alla 3. min farmor tycker det e jätte roligt att jobba i trädgården, vilket är en syssla jag inte e lika road av. Så kl.9.40 hämtade jag henne i stan o så höll vi på i trädgården hela dagen fram till kl.17 O gissa om det blev fint!? Vi planterade (eller...farmor planterade) blommor i saliga mängder, hon rensade ogräs i alla mina rabatter o alla hemska nällor e väck! Vi hittade t.o.m rabarber bland allt ogräs. inte så mkt men några stjälkar var där! mums! Charlie skulle ju självklart vara med överallt o titta o peta o plaska. Han sprang ivägen för räfsan o plaskade i vattnet i vattenkannan och pillade upp stenar o jordklumpar överallt som han stoppade i munnen. Men han var så himla duktig. Han klagade knappt en enda gång. han sprang runt o roade sig själv hela dagen! Lekte lite i sandlådan, jagade katten, tittade på den kaxiga lilla sädesärla vi har i vår trädgård, pillade på blommorna, åt jord o sten, plaskade i vattenkannan, skrattade, satt o pillade i gräset, rullade runt på liggunderlaget jag lagt fram åt honom o satt o tittade på medan vi grejade. O så hjälpte han (min) farmor att rensa bort ogräset mellan plattorna på altanen, dvs farmor la i det i spannen o charlie plockade ut det. o så skulle han räfsa lite också!=)  Hahaha, han e så duktig min lille grabb, han lär sig saker på en handvändning! Han tittar på oss när vi grejar o så helt plötsligt så gör han likadant själv!=) Som tex. så plockade han upp en blomma farmor hade med sig o så gick han bort o satte den i en tom kruka! Där var visserligen ingen jord i krukan, men vadå? den ska ju vara där! =) O så räfsade han lite i rabatten med en miniräfsa, som t-o-m- den e för stor för honom. hihi. duktig gosse!


idag ska vi in till stan med mia o emmi. ska se om jag hittar nåt skoj. e så himla fint väder så det ska bli mysigt. charlie sover än, men vaknar förhoppningsvis snart. annars blir det inte mycket tid till någon stadspromenad!=)

sömntuta....

Av Emelie - 16 maj 2008 11:23

Ja må jag leva ja må jag leva ja må jag leva ut i hundrade år!!!

Hurra hurra hurra!!


Hihihi,,,

Gillar faktiskt att fylla år... Ska baka lite kakor nu!

Say happy birthday!

Av Emelie - 15 maj 2008 21:33

Kom på att jag bara måste visa en bild på Emmi o Charlie när de slickade vars en visp från elvispen efter att Mia hade vispat grädde när vi var där i måndes! Den  e så söt o herrehud var ungarna gillade det! Hihihi..


Fick en ball bild på Charlie när han kommer springande mot mig iklädd sin batman pyjamas. Han blir så varm när han sover att han inte kan han sina hellånga pyjamasar, så jag hittade en skithäftig mjukisdress med shorts o linne med batmantryck bland kläderna jag så tacksamt tog emot av Git, min moster, o som han numera sover så gott i. De är visseligen i stl. 90, men vadå? Han ska ju bara sova! O gud så tuff han e i det!=)

Presentation


Charlie o Annie - livets guld

Mina godingar

  Annie äter sin första kladdkaka

 

Charlie busar i trädgården

   

Syskonmys

Älsklingarna

   

Charlie på Lalandia

 

Annie - min lilla sessa

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

GÄSTBOKEN

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards