CHARLIE & ANNIE - livets guld

Direktlänk till inlägg 20 januari 2010

ANNIE Edit Linnea Borgander

Av Emelie - 20 januari 2010 14:10

Välkommen min lilla snäcka!

Kl. 02.01 natten till måndagen den 18/1 2010 föddes hon!

Förlossningen tog låååångt ifrån så lång tid som när Charlie skulle komma till världen, som tur är!

Vattnet gick kl.8 på söndagsmorgonen, men jag hade inga värkar. Åkte in till förlossningen för att kolla så att allt var ok. O det var det. Så vi åkte hem igen.

Farmor hade varit hos Charlie så när vi kom hem igen gick hon hem. Dagen spenderades på soffan till klockan blev typ 16, då jag började ana små värkar...inget avancerat, bara lite väl starka sammandragningar.

Så jag ringde morfar o sa att vi kommer o lämnar Charlie hos er över natten om det skulle hända mer. Bättre det än att behöva asa upp honom mitt i natten o behöva köra omvägen om Öllsjö...

Så vid 17 tiden körde vi till Öllsjö o kl.19.10 sov Charlie i "sitt rum" hos mormor o morfar. Farmor lägenhet ser ut som kriget för tillfället o hon skulle ha hantverkare där hemma på måndagen så det var lugnare hos mormor o morfar, även om det var omständigare med körningen...

Hemma hos mormor o morfar blev värkarna iaf lite starkare o efter att vi åkt hem igen skickade jag Daniel i säng så han kunde vila upp sig, för nu fattade jag att det kommer att hända grejer. Själv kunde jag inte sova, jag blev hela tiden störd av värkarna som hade satt igång regelbundet från typ kl.20 När klockan blev halv elva pallade jag inte mer. Då var måttet rågat.=)

Så vi åkte in till förlossningen o jag möttes av en Eva-stol som jag genast hängde mig över o behöll! Underbart!

O sen lustgas på det så blev det ännu bättre! Hihi...

Sen fick jag reda på att jag bara var öppen 2cm.....Suck! 8 cm kvar???

Detta går inte....DROGER!!! Hehe...

Så narkosläkaren kom o la en spinalbedövning i ryggen kl.01.00 Underbart!

Kl.02.01 är lilla tösen född! Så det gick undan!! O ont gjorde det!

Men underbar e hon o älskad e hon så det fick göra hur jäkla ont det ville!


3075gr tung

50cm lång

33cm i huvudomfång

Full pott i poängsystemet de här på förlossningen

Helt perfekt med andra ord!


Här är hon!!!

Lilla ANNIE

       

 
 
Lena

Lena

20 januari 2010 14:30

Grattis till bebisen!=)
Vilken sötnos!

http://lenaskrypin.bloggagratis.se

 
Lotta på scouterna

Lotta på scouterna

20 januari 2010 22:40

Grattis till lilltjejen

http://lamemicke.se

 
Ingen bild

Per och Pernilla

21 januari 2010 11:17

Grattis till er lilla tjej och hälsa till Charlie som är en stolt storebror nu.
Lycka till!

Pernilla och Per

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 29 juni 2016 07:35

Kod för att importera min blogg till Nouw: 7578218537

Av Emelie - 6 januari 2015 12:17

Oj vad jag har svårt för att bara sitta i soffan o inte göra ngt alls! Men det e det vi gör idag. Charlie ligger här intill mig o suckar emellanåt, samtidigt som han kör huvudet ner mellan filtarna o soffryggen. Annie sjunger på sitt rum som vanligt ...

Av Emelie - 22 december 2014 18:42

God jul o gott nytt år alla i familjen, vänner o andra som vi känner! ;) Vi önskar er en riktigt skön julhelg!! Ta det lugnt, njut och ät choklad! Kramar fam Borgander ...

Av Emelie - 16 november 2014 19:57

Vecka 46 går mot sitt slut. Här sitter vi i soffan och väntar på att Bones ska börja. På TV visas Aktuellts nyheter och nu har det gått så långt att USA ska lagstadga att båda parter måste "aktivt säga Ja" till sex. Åh vad jag blir arg o ledsen på fo...

Av Emelie - 25 oktober 2014 21:42

Nu e det höstlov och det firar vi i familjen med sjukdom. Charlie har feber och huvudvärk. Dagen började bra med simning, fotboll och lek med kompisar. Till middagen ville Charlie ha en alvedon för att han hade ont i huvudet. Efter maten tyckte jag...

Presentation


Charlie o Annie - livets guld

Mina godingar

  Annie äter sin första kladdkaka

 

Charlie busar i trädgården

   

Syskonmys

Älsklingarna

   

Charlie på Lalandia

 

Annie - min lilla sessa

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

GÄSTBOKEN

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards