CHARLIE & ANNIE - livets guld

Direktlänk till inlägg 4 maj 2009

går i cirklar

Av Emelie - 4 maj 2009 22:08

jag måste skaffa en hobby. eller ja, nåt att göra iaf. försökte förgäves förra veckan. Har anlagt en ny köksträdgård! har odlat gulrötter, morötter och vaxbönor. får se om det tittar upp något eller om det blev tokigt...

jag är nog byns ihärdigaste rabarberkakasbakare också! måste ju ansa i landet om det inte ska bli en djungel där bak! där är MEGA mycket rabarber! kan inte räkna hur många jag gjort nu. massor! bakade två stycken idag. en med smuldeg o en med typ sockerkaksbotten... tur att både jag o daniel avgudar det! charlie e lite kluven...tycker inte om när det är surt....

har ju inget att göra om dagarna, inget jobb....jag blir tokig!! det e så ont om arbetstillfällen nu så det känns som att vi slåss om att få jobba... störigt.

i lördes var ju jag o charlie i skogen. har lagt upp lite bilder nu på bilddagboken. gå in där o kolla! visar lite här.


igår var vi o firade Emmi. Hon fyller ju 2 år den 14 maj. 2 dagar innan mig!  Lätt att komma ihåg! Hon bjöd på en jääättefin Musse tårta! O den var riktigt riktigt god! Fast jag är inte så glad vid marsipan, så den fick Charlie. Det e så jädrans sött! Emmi blev glad för sina paketer. Leran hon fick av oss gick hem hos hela kalassällskapet faktiskt! Sån megamjuk, megalätt lera som inte kladdar. E som att krama avslappningsbollar med händerna! Barnen fick vars en klump o det gjorde mååånga maskar!=)


Charlie har varit på bästa humör idag! Har varit så kul att vara hemma! Var o handlade på Maxi imorse. O så var jag på sjukhuset o tog foto till ny id-bricka till jobbet. den gamla har gått ut...o så kan jag inte hitta den...har nog flyttat en gång för mycket....=)

Har köpt Limited edition-blöjor till Charlie, med tigrar på! Jättesöta! =) Hahaha!


Nu ska jag gå o lägga mig! Trööött!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 29 juni 2016 07:35

Kod för att importera min blogg till Nouw: 7578218537

Av Emelie - 6 januari 2015 12:17

Oj vad jag har svårt för att bara sitta i soffan o inte göra ngt alls! Men det e det vi gör idag. Charlie ligger här intill mig o suckar emellanåt, samtidigt som han kör huvudet ner mellan filtarna o soffryggen. Annie sjunger på sitt rum som vanligt ...

Av Emelie - 22 december 2014 18:42

God jul o gott nytt år alla i familjen, vänner o andra som vi känner! ;) Vi önskar er en riktigt skön julhelg!! Ta det lugnt, njut och ät choklad! Kramar fam Borgander ...

Av Emelie - 16 november 2014 19:57

Vecka 46 går mot sitt slut. Här sitter vi i soffan och väntar på att Bones ska börja. På TV visas Aktuellts nyheter och nu har det gått så långt att USA ska lagstadga att båda parter måste "aktivt säga Ja" till sex. Åh vad jag blir arg o ledsen på fo...

Av Emelie - 25 oktober 2014 21:42

Nu e det höstlov och det firar vi i familjen med sjukdom. Charlie har feber och huvudvärk. Dagen började bra med simning, fotboll och lek med kompisar. Till middagen ville Charlie ha en alvedon för att han hade ont i huvudet. Efter maten tyckte jag...

Presentation


Charlie o Annie - livets guld

Mina godingar

  Annie äter sin första kladdkaka

 

Charlie busar i trädgården

   

Syskonmys

Älsklingarna

   

Charlie på Lalandia

 

Annie - min lilla sessa

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

GÄSTBOKEN

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards