CHARLIE & ANNIE - livets guld

Alla inlägg under april 2009

Av Emelie - 29 april 2009 19:12

"Det är så härligt att gå i solen, solen, det är så härligt att gå i solen, den värmer så!!"

Emelie like-e !

Jag tycker det är så underbart att äntligen kunna njuta av lite sol o fint väder! Man blir så glad=)

Igår fick Charlie diagnos Ögoninflammation, fått ögondroppar som han ska ha 3ggr om dagen. Imorse vaknade Daniel med detsamma... Hmm, skoj.

Så idag har jag jobbat, hesare än hesast mellan 7 o 16. När jag gick hem köpte jag med mig alvedon o panodil till mina små pojkar. När jag kom hem kommer Charlie med en paket till mamma! =) Pappa o Charlie har köpt en paket till mig lite i förväg. Lite förvånad säger man ju automatiskt "Åh, har du paket till mamma!? Tack! Vad kan det vara i det??"

-"Ton!" säger Charlie! "Ojin Pappa söpt ton mamma!"

Hahaha. Så var den överaskningen över! =) Gullunge! Charlie o pappa hade köpt en mobiltelefon till mig!Hahaha. Perfekt!...eftersom min gamla råkade hamna i målarfärgen o jag råkar få ständiga vredesutbrott på Simons gamla Samsung-mobil var det en alldeles gudasänd gåva! Emelie är GLAD för sin nya fina rosa mobil hon fått att sina älskade pojkar!

En Peachpink SonyEricson W595. Fin!


Nu e det tandborstningstajm! =)



Av Emelie - 20 april 2009 21:29

Idag e det måndag o Emelie e trött!

Ovanligt? Nej.

Emelie är alltid trött känns det som. Men jag får se till att råda bot på detta.

Om folk undrar varför jag bara skickar korta, konstga meddelanden är det för att jag behöver en ny mobil! Min gamla hamnade ju som sagt i målarfärgs burken.... Fråga mig inte hur! Jag har just för tillfället bara Simons gamla mobil, som inte kan skriva så långa sms innan den börjar göra fyrkanter av alla bokstäverna...  Har haft den på lagning ju, men problemet kvarstår! Grrr... Jäkla skit. Så därför kan jag bara skriva korta sms. Kort o koncist blir det!=)


Har jobbat hela helgen, så jag har inget roligt att berätta.


Josse var här i fredes, det var  jättekul! Fikade, var o handlade på Konsum, åt tacos, myste o sprätte upp sömmar i 2 par jeans, som vi sen önskade att någon av oss kanske kunde komma i...men ack... ogjort arbete! 3 par jeans rikare blev hon iaf, Växjöbon, o jag får glatt plats med 3 par NYA jeans i min garderob=) Hehhe...

Charlie fick en ny favorit också. Josse, eller "Mosse" som Charlie kallade henne, blev till och med tvingad att borsta hans tänder!=) hahaha, mamma fick inte, Josse skulle göra det! Men det gick ju strålande!


Fick tråkiga nyheter i lördes...en underbar människa har lämnat oss... Vila i frid, Kerstin!


Nu sitter jag i väntar på min älskling. Hoppas han kommer hem snart.

Imorgon är det jobb igen!


See ya!

Av Emelie - 17 april 2009 21:39

I onsdes, kl.15, fick vi tid hos veterinären.

Saga klarade inte ut sjukdomen...den åt upp mer o mer utav henne.

Vet inte exakt vad felet var, men hon hade hög feber, diaré, matvägrade o gjorde inget annat än sov...

Penicilinet bet inte på henne, istället började hon kräkas.

Fick smärtstillande sista veckan.


Strax efter vi kom till vet. i onsdes fick hon somna in...

Tråkigt men det var nog bäst för henne.

Lilla gumman halverade sin vikt på 3 v, o gick ner 300g på 5 dgr....

Inget liv för min lilla plutta....


Kommer sakna dig snäckan!

Sov i ro. Vi tänker på dig!

Mattes gos............

Av Emelie - 17 april 2009 07:33

Då var man hemma från Ullared med måååånga fynd i bagaget!

Det e skoj att komma upp dit lite då o då. Men fy farao vad trött man blir...i hela kroppen! Alldeles mör e man efteråt!

Så nu har moster Anna invigt gästrummet i källaren o det e godkänt! =)
Hon hade tydligen sovit gott där nere! Det var ju bra. Då kan gästerna trilla in!

Nu kommer snart Emmi, Viggo, Mia o Jenny hit o äter frukost! Mysigt.

O i eftermiddag kommer kusin Josse hit o hälsar på! Ska bli kul!


Nu drar Charlie iväg med mig så jag får väl följa med!


Hejs svejs!

Av Emelie - 14 april 2009 17:50

Så har jag då målat o fejat lite i källaren o gjort det mysigt.
Så nu har vi ett rum till!
Tänkte att gäster som kommer o sover över ska få äran att sova där nere. Finns ju egen toalett också där nere. Toaletten tar väl in sisådär 12 l eller nåt liknande, så den e ju inte kostnadsbesparande direkt. Men den går ju att använda!


Så moster Anna får väl äran att inviga det imorgon! =) Ska ju passa Charlie på torsdag när mamma, faster o farmor åker till Ullared. Eftersom faster Carola e så morronpigg o envisas om att köra redan 5.30 måste ju barnvakten sova här o ta över när vi åker...varvid moster fick vakten!=)


Så här är lite bilder på det extra rummet. Svea har förgyllt ena bilden o Daniel den andra=) Men så här ser det nu ut. Måste fylla på bokhyllorna bara, ser lite tomt ut nu...


Av Emelie - 13 april 2009 19:03

Skönt!

Vad trött jag är på påskliljor och kladdkaka!

Det e typ det enda jag sett o ätit i 4 dagar...

I fredes fyllde Charlie 2 år!

I veckan har det alltså varit kakbak för hela slanten.

Kalas i fredes med massor med folk o massor med paket o massor med kakor!

Charlie var helnöjd!

Paket efter paket öppnade han o ögonen lyste!=)

Bästa presenterna har nog blivit traktorn han fick av morfar, mercedes bilarna han fick av kusinen Emma, Rorri bilen han fick av kompis Emmi och Bilar filmen han fick av mamma o pappa! Vilket misstag att köpa den filmen till han alltså - jag tror den kommer vara uppsliten innan 1 maj! =)

Har väl sett den i snitt 2 ggr om dan...hahaha.

I lördes skulle vi ta det lugnt, men jag fick jobba o Charlie o pappa åkte till Hanaskog.

Igår var det barnkalas a la maskerad! Så gulliga de var de små barnen!

Kolla in alla bilderna på http://borgander.bilddagboken.se !

Mer kakor o mer paketer!

Charlie lyckades blåsa ut båda ljusen på tårtan båda gångerna, både i fredes o igår! Duktig kille!

Emmi kom som en liten söt clown o Viggo kom som en urgullig pirat med ögonlapp o hela köret! Charlie själv var världens gulligaste påskhare!=)


Skönt att det är ett helt år tills han fyller år nästa gång, för det e ju jobbigt....


Idag har vi röjt i garaget. Så mycket skit vi slängt in där! Nu får tom bilen plats! Hahaha. Men det var ju inte helt enkelt. Nu e jag helt slut!

HAr dessutom inrett jättefint i källaren! Så nu är där ett riktigt rum nere! Har målat o ställt in möbler o hängt upp tavlor. Tänkte att övernattande gäster skulle få sova där. Där är ju toalett också, som jag snyggat till lite. Dock inte målat än, som man borde göra, gult e som sagt FULT!


Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan o njuta av kvällen!


Ciao!



Av Emelie - 9 april 2009 20:59

Orkar inte ladda upp de foton jag har tagit idag.

Men de kommer.

Vet att det e långa inlägg o lite bilder...men jag SKA bättra mig! Lovar!


=)

Kommentera lite mer! Det e kul att läsa!

JAg vet ju inte vilka som är här inne o läser. E kul när någon lämnar avtryck!

...även om jag vet att jag e dålig på det också...ska göra något åt den saken också!



Tjohopp!

Av Emelie - 9 april 2009 20:00

Pust!

Orkar knappt hålla händerna uppe o skriva....

Idag har livet spelat CS med mig på svårighetsgrad megasvårt!

Fy f-a-n vad jag är trött! O då är det inte läge att ge sig på att blåsa ballonger - tro mig, jag vet!

Inatt började det med att Charlie tvunget skulle sova i vår säng från klockan halv ett. Det betyder att halva natten är förstörd. Sen vaknar han kvart över sex o tvingar upp mig - handgripligen, han drar av mig täcket i hämtar min morgonrock! Suck....

Ok. Sen tittar vi lite på tv och jag kan slumra lite i soffan, tills han drar in mig på rummet o ska leka med bilarna.

Halv nio går Daniel upp o vi äter frukost. Därefter åker vi till Ekohallen halvtio, eftersom jag inte har något presentpapper, o jag antar att Charlie vill ha sina födelsedagspresenter inslagna. O så behövde vi smör o margarin o ägg (men ägg hade de inte på Eko) och ett fotoalbum till alla bilder jag framkallat. Sen hittade jag fina blommor att ha i min blomlåda på trappan, så då fick jag köpa jord också, o självklart, eftersom jag inte tog någon vagn så fanns bara 55l påsar, så jag fick bära på den feta jordpåsen o Daniel fick ta pojken o korgen.

Hemma igen åt vi lunch i kastade Charlie i säng. Då packade vi in Charlies presenter! Ganska många blev det! Sen gick Daniel till jobbet o jag satte mig i soffan en kvart. Sen sorterade jag in fotona i albumet jag hittade på Ekohallen. Sen vaknade Charlie igen.

Ut, planterade blommorna lådan, o några  i krukor. Blev fint!

Sen hämtade jag posten o såg att mitt paket från Ellos kommit. Så jag satte Charlie i vagnen o gick o hämtade det samtidigt som jag svängde inom Apoteket för att hämta Sagas (katten) medicin, som hon fick utskriven av vet. igår, när vi var där. Hon har en infektion nånstans, o hög feber. INTE vingelsjukan! Yohooo! Men självklart hade de inte den ena medicinen där, men de hade den i Broby... "Ska jag reservera den åt dig så du hämtar den där? De stänger kl.18." Klockan var då 15.20

Så hem igen. In med Charlie i bilen, han fick en blå klubba att suga på som plåster på såren=), han har aldrig ätit det förr o kallade det för glass, haha, men mitt knep funkade!=)

Väl i Broby hämtade vi medicinen o gick inom Konsum för att köpa äggen jag skulle köpt på Eko.

Hem igen.

Då lagar vi mat! Lasagnette! Mums!

Tar inte så lång tid, men få farao vad varmt det e i huset! Öppna dörren!

Se till att inte Charlie smiter. Det gör han inte! Pust....


Maten färdig. Då vill inte Charlie ha.

.....

Charlie får äta från mammas tallrik! Då äter han!

Sen börjar jag plocka i ordnin så att jag kan dammsuga. Samtidigt har jag en hyperaktiv unge springandes runt fötterna på mig... Konstant!

Vart jag än v'nder mi är han där!

Dammsugaren fram! Även nu är han där o springer... Jag blir tokig. Säger åt honom att lugna ner sig typ 1000ggr, men utan resultat.

Dammsugat färdigt, är alldeles snurrig i huvet. o alldeles genomsvettig är jag...

Blandar vällingen o slänger Charlie i soffan. Då bajsar Charlie. Byter blöja o nu sitter jag här.


Nu kommer Mia! Ska hämta leksakerna vi beställt från Barnkällarn.

 Sen ska Charlie sova.


------


Nu har Mia varit här och Charlie sover. Jag har druckit en liter saft och ska nu också gå o lägga mig.

Men först ska jag smeta på ett centimtertjockt lager Soldatens hudsalva på läpparna o ta en dos nässpray! Förkylning samtidigt som man har pollenallergi är INTE roligt.


Gonatt!


...hoppas Charlie sover länge imorgon...tänkte jag skulle väcka honom med presenter i sängen...=) Vilket betyder att jag måste vakna innan honom.............


IMORGON BLIR MIN LILLEPLUTT 2 ÅR!

Presentation


Charlie o Annie - livets guld

Mina godingar

  Annie äter sin första kladdkaka

 

Charlie busar i trädgården

   

Syskonmys

Älsklingarna

   

Charlie på Lalandia

 

Annie - min lilla sessa

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

GÄSTBOKEN

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards