CHARLIE & ANNIE - livets guld

Alla inlägg den 13 mars 2007

Av Emelie - 13 mars 2007 09:08

Vi fick det!! Vi fick huset.
Den 1 juni drar vi till skogs... Fy fan vad härligt! Tänk att jag för en gångs skull kan få ha lite flyt!
Hade inte tid att skriva igår...stollade mest runder och var glad hela dagen, samtidigt som jag hade/har fortfarande ont i halsen. Var hemma hos mamma o pappa igår och yrade runder. De har lyckats få ihop ett så satans fint hus! Lite avundsjuk e man allt, men nu när vi ska flytta till slottsparken (=)) försvinner en del. Det huset har historia, det har inte deras. Mamma o jag var på Ekohallen och handlade en massa grejer som de behövde nytt, nu när de kommit till rätta i det nya huset, vi handlade för nästan 2000kr... Men när vi kom hem kunde pappa räkna upp 1000 saker som vi glömt köpa - men det stod inte med på lappen! =)


Jag längtar till den 1 juni!!!!! Så nu har jag två stora händelser att se fram emot - 9 april kommer lilleman och den 1 juni får vi huset! Då ska det bli renovera av. Ska måla varendaste kvmm av huset. Väck med den äckliga orange tapeten i köket och har jag riktig flyt - alltså dunderflyt, så lyckas jag få dit Bygglov på tv4 också! eller e det tv3...kommer inte ihåg... jag har i alla fall skickat in till dem att vi behöver lite hjälp med renovering, eftersom det stod i tidningen i lördes att de sökte objekt i Skåne. Så varför inte? Det köket kan behöva en rejäl make-over. Hehe.


Hmm...min allergi kom igång igår...blir tokig. Så fort det fina vädret kommer o man bara vill ligga o njuta av solen så slår de jävla björkerna ut och ögonen börjar klia. Igår var det så illa så jag hade seriösa tankar på att riva ut ögonen ur ögonhålorna. Det finns ju inga mediciner man kan ta i samband med graviditet....o ja, på tal om det, mina fötter börjar svullna...sitter jag på huk och sedan reser mig upp så är vecken på fötterna kvar i evigheter... så äckligt!


begravning imorgon...huja...pust...usch.
sista gången på scouterna på torsdag, sen tar jag time-out o min lillasyster tar över efter mig.
på fredag skriver vi kontrakt på huset i Wanås!!! Wiee
I helgen ska jag ta det lugnt. på måndag fyller min lillebror (som för övrigt inte är speciellt liten längre, utan 190cm lång.....) 16 år - vilket betyder att man ska hålla sig borta från vägarna, när han ska dra fram. Han har fått för sig att han vet hur man gör redan, han ska bara få in lite flyt i det..Yeh shore - kommer säkert göra som Anna - ta fel på gasen o kopplingen=) "kopplingen e den som sitter längst till höger"=) haha. Ajja, det ska bli kul. Jag har köpt en mobil till honom... Eftersom han redan vet det gör det inget att jag skriver det här, ska bara undvika skriva vad det är för modell - för det vet han inte!


Nu ska jag ut i trädgården o städa bort vintern. Massa gamla fula löv och risiga buskar och skit. Bort!


Finns en liten konstig bild här nere över planlösningen i
IDAG= v.36+0 (vecka 37 av 40) 27 dagar kvar (3v & 6dgr kvar) =o)

Presentation


Charlie o Annie - livets guld

Mina godingar

  Annie äter sin första kladdkaka

 

Charlie busar i trädgården

   

Syskonmys

Älsklingarna

   

Charlie på Lalandia

 

Annie - min lilla sessa

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

GÄSTBOKEN

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards