CHARLIE & ANNIE - livets guld

Direktlänk till inlägg 8 april 2010

Spooky.... o så en gnutta 3-årstrots!

Av Emelie - 8 april 2010 21:04

Så var påsken förbi o nu e det vanliga dagar igen.

Så skönt. Det hände inte så mkt här i påsk, vi var ute o krattade på baksidan av huset på långfredagen, samtidigt som Charlie blev sjuk i 39 grader feber o diaré... Inte så rolig historia. Dagen efter var Charlies feber borta o Daniel sådda gräs på den numera snyggt tillplattade utjämnade o faktiskt ganska stora gräsplätten bak huset. Fortfarande diaré för lillens del, men på kvällen märktes inget o vi var hos farmor o åt middag.

Sen lämnade jag o Annie av pojkarna hemma o for på 25års fest hos Rebecka! Inte illa - knappt tre månader o redan varit på mingelfest=)

Mycket trevligt. Men vi tog bara en snabbvisit, 1,5tim sen körde vi hem. Lillan var hungrig o trött o jag kände faktiskt inte för att slänga fram tuttarna där bland alla barnlösa ungdomar...=)...som faktiskt verkade tycka det var lite mysigt med en bebis på stället, hihi. Det var till o med en kille som ville hålla henne en stund....tills hon började gnälla, haha! Mysigt tyckte jag! "Tjejer brukar tycka om mig" sa han när han fick henne, o det gjorde hon nog, tills hon upptäckte att han inte hade några bröst! He he he.

I söndes kommer jag inte ihåg vad vi gjorde...inte så mkt tror jag, har för mig att det var dåligt väder. Diarén var iaf borta oxå, skönt!

I måndes var iaf Måns, Elina o Camilla här o lekte. Det var kul o barnen lekte fint. Vi fikade på kladdkaka o mammorna snackade gojja....till Charlie kommer till mig i köket o bara tittar på mig utan att säg nåt...o så klöks han...så vi går in på toa...o så kräks han...maaaassor...Stackars lille gubben!

Så då skickade jag hem våra kära vänner i hopp om att de skulle slippa bli smittade! Vilket vi nu i efterhand kan konstatera att de slapp! Skönt!


O kräktes gjorde han stackarn o diarén kom tillbaka...om o om igen. Måndag o tisdag...sen slutade det! Alltihopa! Sen började han dricka välling...o åt en macka...o drack en massa saft...o åt fickpinnar...o nu e han som vanligt!

Vet i tusan vad det var för spökerier. Men det e skönt att det e över, för både hans o min del, för i tisdes fick jag typ 40 graders feber bara hux flux! Proppade i mig alvedon, men ändå hade jag 38,6 grader o kände mig svimfärdig. Så Daniel fick komma hem från jobbet o passa oss, hihi=)

På kvällen när jag skulle sova hade jag sån enorm huvudvärk o av någon skum anledning skrattade jag ohämmat utan att veta varför??? Då tänkte jag bara - nu kokar hjärnan över....Men jag somnade till sist o dagen efter var jag frisk... Mycket underligt.


Idag har jag bakat vetekransar till Charlies födelsedagskalas i helgen o bytt sängkläder i allas sängar o packat in alla Charlies presenter. Jag fick ju bjuda hit farmor för att distrahera lillemannen så jag kunde smita ner i källaren obemärkt o vslå in presenterna, o det med framgång. När jag kom upp för trappan sa jag att jag varit i tvättstugan o det köpte han!=)


Imorgon ska vi baka "kokobullar" som Charlie säger, "negerbullar" som jag säger, eller "chokladbollar" som det heter!=) O så ska vi städa.

Får se hur långt i planeringen vi kommer. Med den snart 3-åriga pojke jag har i huset vet man aldrig vad som händer. Idag har jag nog varit väldigt nära ett litet magsår...

Jag säger: Charlie, nu e det mat, kom o ät!

Charlie säger: Nej, jag vill inte ha.

Jag: Ok, men då får du vara hungrig, för du får inget annat... (Grymt jag vet, men vad gör man???)

Charlie: Nej, jag vill inte ha nåt annat heller...

Jag: Ok.

Sätter mig själv o äter.

Kommer C in i köket.

//:C: Jag vill ha en sån röd! (menas en röd "Extra drops")

Jag: Nej, får du inte!

:// x typ 1000ggr, medans Charlie numera skriker o hyperventilerar om vartannat.

O så ska han ha nåt annat han inte får som jag säger nej tilll o så samma visa om igen...o så ska han ha mat till slut. Spagetti o köttfärssås. Jag lägger upp på tallriken jag satt fram, men så börjar han o klaga att oj, nej, det var inte den tallriken han skulle ha. Så hämtar jag den tallrik han vill ha, lägger över maten o stoppar den i munnen på han.

Sen börjar vi slåss om vad han ska ha o dricka.

Det hela slutar med att han äter lugnt o stilla o glatt typ 6 skedar mat o dricker 2 glas päronsaft (som jag fått blanda om 2ggr) som jag fått hälla grön karamellfärg i för att saften ska bli grön...


Vad ska man göra??? Efter maten är han hur go som helst, tills det e dags för nästa övertalning - tandborstning. Det är STOPP ända tills man till slut kommer in på toa o sätter tandborsten i munnen, då står han helt stilla o gapar.......


MAGSÅR???? GRÅTT HÅR??? Inte långt borta....





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 29 juni 2016 07:35

Kod för att importera min blogg till Nouw: 7578218537

Av Emelie - 6 januari 2015 12:17

Oj vad jag har svårt för att bara sitta i soffan o inte göra ngt alls! Men det e det vi gör idag. Charlie ligger här intill mig o suckar emellanåt, samtidigt som han kör huvudet ner mellan filtarna o soffryggen. Annie sjunger på sitt rum som vanligt ...

Av Emelie - 22 december 2014 18:42

God jul o gott nytt år alla i familjen, vänner o andra som vi känner! ;) Vi önskar er en riktigt skön julhelg!! Ta det lugnt, njut och ät choklad! Kramar fam Borgander ...

Av Emelie - 16 november 2014 19:57

Vecka 46 går mot sitt slut. Här sitter vi i soffan och väntar på att Bones ska börja. På TV visas Aktuellts nyheter och nu har det gått så långt att USA ska lagstadga att båda parter måste "aktivt säga Ja" till sex. Åh vad jag blir arg o ledsen på fo...

Av Emelie - 25 oktober 2014 21:42

Nu e det höstlov och det firar vi i familjen med sjukdom. Charlie har feber och huvudvärk. Dagen började bra med simning, fotboll och lek med kompisar. Till middagen ville Charlie ha en alvedon för att han hade ont i huvudet. Efter maten tyckte jag...

Presentation


Charlie o Annie - livets guld

Mina godingar

  Annie äter sin första kladdkaka

 

Charlie busar i trädgården

   

Syskonmys

Älsklingarna

   

Charlie på Lalandia

 

Annie - min lilla sessa

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

GÄSTBOKEN

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards