CHARLIE & ANNIE - livets guld

Alla inlägg under maj 2010

Av Emelie - 26 maj 2010 18:49

Tosselilla var toppen! Bara så in i hundans mkt folk. Var ju lite uppträde o så oxå...drar ju säkert lite folk bara för det. Men det var trvligt, fint väder o Charlie hade kul! Efter Tosselilla körde vi till mina föräldrar i Öllsjö o lekte lite i gräset o tiggde kvällsmat. =)


I söndes gav jag Annie lite gröt för första gången, endast för att jag var nyfiken på om hon gillade det.  O det gjorde hon minsann! Hon fick bara ett par teskedar så magen skulle vänja sig o sen har jag gett henne lite varje kväll. Ikväll fick hon ganska mycket, för hon verkligen hugger efter skeden! Roligt att se, eftersom jag e van vid att truga ner maten...Charlie e ju inget matvrak precis, hihi.

Så det e skönt att det går bra. Hon tycker verkligen om det!


Nu sitter Charlie o leker med Annie o hon ligger bara o skrattar o pratar med honom. Det e så roligt att se! Det kommer bli bra det här.

Han har faktiskt börjat lugna ner sig med alla slagsmål o tuffigheter o olydigheter oxå. Skönt! För det var faktiskt jobbigt o jag fick ju blåmärken överallt efter alla hans slag...


Nu ska jag snart kasta barnen i säng o sen ska jag faktiskt gå ut o gå en runda i den sköna kvällsluften...skönt att rensa huvudet på kvällen.


Ciao....

Av Emelie - 17 maj 2010 22:07

Nu ska jag snart gå o lägga mig.

Har varit en lång o ljum helg. Har hänt lite så lagom mycket .

Dessutom har man ju blivit ett år äldre....jag är numera 27 år gammal :P

Måste komma ihåg att ändra det i CV't, haha.


Denna veckan har vi mycket att göra. Kul!

Med början idag så har jag varit på BVC med Annie. Hon väger idag 5980gr (dvs 6kg! haha) o e 66cm (!) lång. Jag har varit barnvakt åt Emmi, som var så snäll o go hela tiden! O så har jag bakat veckans bröd! CHECK!

Imorgon ska vi till öppna förskolan på eftermiddagen o på kvällen ska vi på Mary Kay party i Hanaskog. Ska bli trevligt!

Onsdag ska jag bjuda mina vänner på frukost. Sen kommer lillasyster o ska passa barnen medan jag åker till frissan o blir tillklippt o slingad! Hääärligt! Måste verkligen göra något åt fågelboet där uppe...efter att permanenten trilskades med att inte fästa...suck!

Torsdag är det Åhus som gäller. Då ska vi hälsa på farmor Jejja! Mysigt.

O på fredag e Daniel ledig, så då har jag bestämt mig för att ägna min vakna tid åt saker han vill att vi ska göra. Han måste ju faktiskt oxå få en syl i vädret nån gång ;)

På lördag ska vi till Tosselilla o ha roligt! Var sketanslängesedan jagvar där! Ska bli skojjsigt. Hoppas på superbra väder!

O på söndag - då ska jag ta det lugnt o slappa o kanske planera nästa veckas strapatser! Hihi...


Sängen - nu kommer jag!!!


Av Emelie - 13 maj 2010 10:50

Idag är det tråkigt. Inget att göra. Charlie ser på film o Annie sover. Lugnt o skönt visserligen.

Kom på en sak jag glömde köpa på IKEA igår...en torkställning. Jag behöver en till. Torktumlaren är ju sönder...o all tvätt får INTE plats på den jag har nu.

Blir ju en del tvätt med 2 barn i familjen. Men min älskade make e så duktig o hjälper gärna till med sånt. Han tvättar nästan mer än vad jag gör. Vad skulle jag gjort utan honom? Inte mkt... Han är det bästa som hänt mig. Han gav mig mina underbara ungar! Daniel - jag älskar dig! Men det vet du ju ;)

Du är bäst! En underbar pappa o den bästa make man kan önska sig. Du är mitt allt o jag lämnar dig aldrig! Så tro inte du kan rymma....=)


På söndag fyller jag år. Fast dagen blir inte i min ära, utan i Emmis. Den lilla snäckan blir ju 3 år imorgon o det ska firas med barnkalas på söndag! Hoppas det blir fint väder.

Vädret i helgen som gick var ju inte så lysande. Vi var på Skånes djurpark på lördagen o det var ju minst sagt lite kyligt. O lite bött...fast det regnade aldrig när vi var där. Det kom när vi kom hem.


Nästa helg ska vi till Tosselilla o då är det bäst att det är fint väder. För annars e det ju inte så skoj. Hade ju varit kul att bada lite med Charlie. I sommar ska vi iaf till Kolmården, den 16 juli o då hoppas vi på sol o värme. Ska bli skoj!!!


Nu har Charlie tjatat på mig i en kvart, så det e väl bäst att komma o se vad han vill innan han väcker Annie....=)


So long...

Av Emelie - 5 maj 2010 15:30

Imorgon fyller mina barns mormor år. På fredag ska vi dit o fira! Charlie har målat en fin teckning till henne o är fast besluten att vi ska köpa en paket till mormor också! För det måste man ha när man fyller år!

Det e mysigt att komma hem till mamma o pappa ibland. Allt känns så lugnt o skönt o midre kaosartat där. Här hemma är allt så stimmigt o stojigt o stökigt. Jag blir så stressad av det. Gör mitt bästa för att minska kaoset, fast med en 3 åring i farten e det inte så enkelt. Han e en virvelvind som far runder o så e det kaos igen.... =)


På Valborg var familjerna Mårtensson och Gill/Nordgren här hos oss o åt middag o myste. Det var en händelserik kväll med slagsmål, flygande skor, glass o kräk... Hehe... Men det slutade bra iaf. O elden brann ner...snabbare än förväntat...

Allihopa (utom jag) på väg till brasan i Knislinge!


I lördes var vi på Tjugekull o kollade läget. Jag, Daniel, Charlie, Annie o farmor tog bilen o körde till skogs. Jag hade inte varit där sen vi gick i grundskolan (eller kanske vi var där med scouterna nån gång, har svaga aningar om det), men minnena kom tillbaka när man kom dit.  Kände igen mycket. Man ser lååångt från utsiktplatsen! Hela Ivö o bortom! Charlie tyckte det var skitkul o klättra bland alla klippor o stenar. O så letade vi kossabajs! Hahaha. Jag o svärmor letade backsippor o gullvivor o gulsippor andra fina blommor som dök upp i gräset, o Charlie han räknade "kossabajsar"! Haha... Vi grillade korv i skogen, tittade på "Trollets hus" o sen åt vi glass. Mumma!

Charlie vid den baotastora stenen som delats i 2 delar! Så häftigt!


Annie var ju också med såklart. Charlie vill ha meeer glass!!! =)   


I söndes jobbade vi i trädgården hela dagen. Plockade ogräs som snodde all näring för gräset, som inte riktigt kommit upp än. Jag kom underfund med att det finns nog ingen så hemsk svordom som rättmätigt kan beskriva hur ovälkommet ogräs är! O så planterade jag fina blommor i blomlådan på trappan. Blev riktigt vackert!


Natten mellan söndag o måndag sov jag inte många timmar...Charlie vaknade en gångi timmen o kräktes (o fick hög feber) o Annie väktes av det när vi sprang runder o bytte lakan o hämta papper o tvättade händer hela natten så hon skulle ha mer mat än vanligt... På morgonen/förmiddagen sov jag till 12 o Charlie till 14.. Daniel var uppe o lekte med Annie kl.10...=) Senare under dagen fick han febertoppar på 40 grader o ansiktet var alldeles illrött o började bli prickig på ryggen.

Igår var vi på VC (efter att ha upptäckt att han var alldeles prickig/flammig på hela ryggen o magen) o det konstaterades att han fått Scharlakansfeber! Penicilin i 10 dgr. Mycket dricka!

Idag är han som en virvelvind igen =) Hehe.

Jag har sytt nya gardiner till Annies rum. Blev riktigt fint o det e riktigt kul att sy! Tyvärr har jag inte så mkt tyg o inte så mkt tid att hålla på med sånt. Det får bli när barnen gått o lagt sig annars, men idag passade jag på innnan Daniel åkte till jobbet o fortsatte när Annie sov o Charlie lekte på sitt rum.


   


Nu ska jag ta ut "bröjlern" ur ugnen o sätta på potatisen o göra sås. Sen kanske man kan få sitta i lugn o ro o äta lite go' mat!

So long....


Presentation


Charlie o Annie - livets guld

Mina godingar

  Annie äter sin första kladdkaka

 

Charlie busar i trädgården

   

Syskonmys

Älsklingarna

   

Charlie på Lalandia

 

Annie - min lilla sessa

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

GÄSTBOKEN

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards