CHARLIE & ANNIE - livets guld

Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

Mormor fyller år

Av Emelie - 5 maj 2010 15:30

Imorgon fyller mina barns mormor år. På fredag ska vi dit o fira! Charlie har målat en fin teckning till henne o är fast besluten att vi ska köpa en paket till mormor också! För det måste man ha när man fyller år!

Det e mysigt att komma hem till mamma o pappa ibland. Allt känns så lugnt o skönt o midre kaosartat där. Här hemma är allt så stimmigt o stojigt o stökigt. Jag blir så stressad av det. Gör mitt bästa för att minska kaoset, fast med en 3 åring i farten e det inte så enkelt. Han e en virvelvind som far runder o så e det kaos igen.... =)


På Valborg var familjerna Mårtensson och Gill/Nordgren här hos oss o åt middag o myste. Det var en händelserik kväll med slagsmål, flygande skor, glass o kräk... Hehe... Men det slutade bra iaf. O elden brann ner...snabbare än förväntat...

Allihopa (utom jag) på väg till brasan i Knislinge!


I lördes var vi på Tjugekull o kollade läget. Jag, Daniel, Charlie, Annie o farmor tog bilen o körde till skogs. Jag hade inte varit där sen vi gick i grundskolan (eller kanske vi var där med scouterna nån gång, har svaga aningar om det), men minnena kom tillbaka när man kom dit.  Kände igen mycket. Man ser lååångt från utsiktplatsen! Hela Ivö o bortom! Charlie tyckte det var skitkul o klättra bland alla klippor o stenar. O så letade vi kossabajs! Hahaha. Jag o svärmor letade backsippor o gullvivor o gulsippor andra fina blommor som dök upp i gräset, o Charlie han räknade "kossabajsar"! Haha... Vi grillade korv i skogen, tittade på "Trollets hus" o sen åt vi glass. Mumma!

Charlie vid den baotastora stenen som delats i 2 delar! Så häftigt!


Annie var ju också med såklart. Charlie vill ha meeer glass!!! =)   


I söndes jobbade vi i trädgården hela dagen. Plockade ogräs som snodde all näring för gräset, som inte riktigt kommit upp än. Jag kom underfund med att det finns nog ingen så hemsk svordom som rättmätigt kan beskriva hur ovälkommet ogräs är! O så planterade jag fina blommor i blomlådan på trappan. Blev riktigt vackert!


Natten mellan söndag o måndag sov jag inte många timmar...Charlie vaknade en gångi timmen o kräktes (o fick hög feber) o Annie väktes av det när vi sprang runder o bytte lakan o hämta papper o tvättade händer hela natten så hon skulle ha mer mat än vanligt... På morgonen/förmiddagen sov jag till 12 o Charlie till 14.. Daniel var uppe o lekte med Annie kl.10...=) Senare under dagen fick han febertoppar på 40 grader o ansiktet var alldeles illrött o började bli prickig på ryggen.

Igår var vi på VC (efter att ha upptäckt att han var alldeles prickig/flammig på hela ryggen o magen) o det konstaterades att han fått Scharlakansfeber! Penicilin i 10 dgr. Mycket dricka!

Idag är han som en virvelvind igen =) Hehe.

Jag har sytt nya gardiner till Annies rum. Blev riktigt fint o det e riktigt kul att sy! Tyvärr har jag inte så mkt tyg o inte så mkt tid att hålla på med sånt. Det får bli när barnen gått o lagt sig annars, men idag passade jag på innnan Daniel åkte till jobbet o fortsatte när Annie sov o Charlie lekte på sitt rum.


   


Nu ska jag ta ut "bröjlern" ur ugnen o sätta på potatisen o göra sås. Sen kanske man kan få sitta i lugn o ro o äta lite go' mat!

So long....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 29 juni 2016 07:35

Kod för att importera min blogg till Nouw: 7578218537

Av Emelie - 6 januari 2015 12:17

Oj vad jag har svårt för att bara sitta i soffan o inte göra ngt alls! Men det e det vi gör idag. Charlie ligger här intill mig o suckar emellanåt, samtidigt som han kör huvudet ner mellan filtarna o soffryggen. Annie sjunger på sitt rum som vanligt ...

Av Emelie - 22 december 2014 18:42

God jul o gott nytt år alla i familjen, vänner o andra som vi känner! ;) Vi önskar er en riktigt skön julhelg!! Ta det lugnt, njut och ät choklad! Kramar fam Borgander ...

Av Emelie - 16 november 2014 19:57

Vecka 46 går mot sitt slut. Här sitter vi i soffan och väntar på att Bones ska börja. På TV visas Aktuellts nyheter och nu har det gått så långt att USA ska lagstadga att båda parter måste "aktivt säga Ja" till sex. Åh vad jag blir arg o ledsen på fo...

Av Emelie - 25 oktober 2014 21:42

Nu e det höstlov och det firar vi i familjen med sjukdom. Charlie har feber och huvudvärk. Dagen började bra med simning, fotboll och lek med kompisar. Till middagen ville Charlie ha en alvedon för att han hade ont i huvudet. Efter maten tyckte jag...

Presentation


Charlie o Annie - livets guld

Mina godingar

  Annie äter sin första kladdkaka

 

Charlie busar i trädgården

   

Syskonmys

Älsklingarna

   

Charlie på Lalandia

 

Annie - min lilla sessa

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

GÄSTBOKEN

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards