CHARLIE & ANNIE - livets guld

Alla inlägg den 16 november 2009

Av Emelie - 16 november 2009 18:34

Så var den efterlängtade 50-årsfesten över. Och jag hann hem från sjukan och fick vara med! Dock lovade jag läkaren att inte dansa, så jag fick vara bänkvärmare för kvällen. Men det ryckte i kroppen för bandet som spelade, Eminent Q rockade loss riktigt ordentligt! De var suveräna!

O vilken mat det bjöds på! Riktigt gott! Lite svårt att få plats med allt på tallriken....

85 gäster trodde födelsedagsgrisen att där var på plats. Inte illa! Så där var ju alltid någon att prata med.

Jag hade toppenkul. Under middagen avlöstes det ena hyllningstalet efter det andra varandra, emellan snapsvisorna såklart, o man skrattade så man grät ibland.

Vi kusiner assisterade systrarna Berit o Karin (mamma) i en skojjig sång om att bli gammal, o efterhand som de berörde saker i sången som händer när man blev gammal försökte vi ge honom en hint om den verkligheten på scen. Allt från hörlur, till glasögon, peruk och kateter pytsade vi på honom=) Hahaha. Det var skoj!

Efter middagen var det dans till Eminent Q som spelade hela natten o gjorde bara paus för tårta, som var smaskens!

Tack Jan o Git för en supertrevlig kväll!

Här är lite bilder

Eftersom bilderna råkade hamna i fel ordning så börjar jag med att visa dansgolvet.


Här sjunger vi om ålderdomen o alla dess baksidor... 7av 11 kusiner på scen med 50åringen.



 

Middagen, en helt underbar buffé!


Så här grann var min älskade make dagen till ära.


Och här är jag o min kusin Josefin.


Igår var vi o kollade in Malin o Mis nya lya. Ett riktigt fint hus!

Det kommer iaf att bli det när toaletterna e klara o Malin strukit den sista väggen med färg=)

Tjusigt tjusigt!


Idag har jag varit o köpt färg till spjälsängen. Tänkte måla den vit. Den har blivit lite repig o inte så snygg, så jag målar den, behöver ju inte köpa en ny när vi har en fullt fungerande redan. Den behöver bara lite uppiffning=)

Charlie har klippt håret också! Han blev så snygg! O så fick han ju tvunget ha belöning, för det e helt sjukt vad ungen e duktig. Han sitter alldeles blickstill hela tiden. Han tittar ner när hon säger att han ska titta ner o tittar i spegeln nr hon säger det. Jag e lika förbluffad varje gång. När vi kom hem tittade han sig i spegeln o sa "Jag blev fin i håret, mamma!" o sen stoppade han klubban i munnen! Hahaha.

Kolla in snyggingen


O så här tjock e jag för tillfället, v 29 (28+6), går in i vecka 30 imorgon! Bara 10 veckor kvar!! Den som väntar på nåt gott....

Presentation


Charlie o Annie - livets guld

Mina godingar

  Annie äter sin första kladdkaka

 

Charlie busar i trädgården

   

Syskonmys

Älsklingarna

   

Charlie på Lalandia

 

Annie - min lilla sessa

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

GÄSTBOKEN

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards