CHARLIE & ANNIE - livets guld

Alla inlägg den 18 april 2012

Av Emelie - 18 april 2012 18:26

När vi var på väg hem idag hade jag en underhållande dialog med Charlie som fick mig att inse vilken kreativ son jag har :)

Så här var det (på ett ungefär)

Charlie: Åh, jag e svettig!

Jag: Haha, är det efter att du busade på Annies dagis?

C: Nej, på mitt, när jag klättrade i trädet. Jag får ta av mig mössan - jag behöver ingen mössa, för jag har så mycket hår!

J: Men du har ju inget hår på öronen, så du får ha mössa när du är ute, annars kan man få ont i öronen...

C: Men man kan ju göra öronfodral och sätta på öronen!

J: Haha, öronfodral? 

C: Ja, öronfodral somman sätter på öronen, så man inte fryser. 

J: Jaha, hur ska man sätta fast dem då?

C: Man sätter på dem så som man gör med tandborsten när man åker på semestern!

J: Haha, du e ju smart!

C: Ja! Fast de kan ju inte vara hårda, som tandborstfodralet är, de får vara mjuka, av tyg.

J: Ja! Vilken bra grej!

C: Ja! 


Hahaha.... ska det bli en uppfinnare av denna lilla goding som sprutar ur sig massa underhållande idéer!? :)

Efter att ha ätit tre stycken biffar till middag och busat med syrran i duschen, sitter min lille uppfinnare och min lilla hemkunskapslärare (hon älskar att städa och laga mat!) i soffan o kollar på Bolibompa nu. Snart dags för sängen och en godnattsaga, sen ska jag sätta mig i soffan o ta det lite lugnt. Tror jag hoppar över pluggandet ikväll...tycker att jag varit tillräckligt effektiv idag!


Hej hopp!

Presentation


Charlie o Annie - livets guld

Mina godingar

  Annie äter sin första kladdkaka

 

Charlie busar i trädgården

   

Syskonmys

Älsklingarna

   

Charlie på Lalandia

 

Annie - min lilla sessa

 

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

GÄSTBOKEN

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards