CHARLIE & ANNIE - livets guld

Alla inlägg under maj 2012

Av Emelie - 16 maj 2012 14:51

JAAAAAAAAAAAAAA!!!!!


Vilken födelsedag det här blev helt plötsligt!!!

Jag fick VG på den tenta jag hade den 23 april, i pedagogik, hållbar utveckling och estetik, gällande ledarskap och värdegrund!!!!

Jaaaaaa!!!!




O så fick jag reda på förra veckan att jag fick VG både på min praktik och på min uppsats som var kopplad till praktiken, om värdegrund och ledarskap på förskolan!!


Fy fan vad jag e bra!!!!!!



Dessutom kommer familjen hit o myser på lite födelsedagsfika ikväll!!

Ska bli mysigt!!!

Av Emelie - 16 maj 2012 11:00

Jag färgade håret i fredes...blev riktigt nöjd. Valet låg mellan mera brunt eller blond igen. Eftersom jag inte kände för att gå till frissan o kasta ut pengar så blev det brunt. MEn som sagt, jag ångrar det inte, trivs väldigt bra i detta faktiskt.

   



Har möblerat om på Annies rum. Tog väck sånt hon inte leker med o satte in köket. Det tyckte hon var toppen! Igår hade hon mikrat dockan, haha. Med alla krafter hade hon fjölat in dockan i mikron o stängt luckan o där hittade jag den sen när hon undrade var dockan var :D

Snutten tror jag också bestämt att jag häftar fast på magen på henne, för den går man nog o letar efter oftare än något annat i det här huset, hmmmm.

Tur ungen e söt, haha  



   

När jag ändå höll på fixade jag till lite i sovrummet också! Hängde upp en gardin ovanför sänggaveln så det blir lite mysigt o så hängde jag en spegel där under, så nu känns det som där e ett fönster till i rummet, jättemysigt! 

O idag, när jag vaknade, kom Daniel o barnen in med en liten skittung paket till mig o jag fattade inte vad det var långt efter jag öppnat det. Det var en upphängningsanordning till den stora TV som Daniel sedan släpade in i sovrummet  - 43". Haha. Jag hade hintat honom tidigare att där var ett utrymme under hyllan i sovrummet som törstade efter en TV, "en liten TV där hade inte varit dumt!" sa jag. O så kommer han med en så stor. Haha, typiskt karlar - storhetsvansinne! Men jag klagar absolut inte! Ikväll blir det film i sovrummet!!!!

Installation pågår.... ;)


Bra början på en födelsedag!! 

Av Emelie - 12 maj 2012 14:30

Idag har Charlie spelat sin allra första fotbollsmatch!! Så duktiga de var! Kul att se leendena på planen.

Vann med 3-0 mot Hjärsås och förlorade sen med 0-2 mot Glimåkra...

Men de hade iaf roligt o Charlie var så stolt att han hade sparkat på bollen 5 ggr!!! :))) 

Hela tiden skuttade han runder på planen och emellanåt sparkade han till bollen när han fick chansen, hihi. Min lille fotbollsspelare! Det iskalla vädret o regnet som kom under andra matchen rörde inte de små spelarna ett dugg!


       



Nästa match den 2 juni. Ska bli roligt! ;)

Presentation


Charlie o Annie - livets guld

Mina godingar

  Annie äter sin första kladdkaka

 

Charlie busar i trädgården

   

Syskonmys

Älsklingarna

   

Charlie på Lalandia

 

Annie - min lilla sessa

 

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

GÄSTBOKEN

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards