CHARLIE & ANNIE - livets guld

Alla inlägg under mars 2012

Av Emelie - 19 mars 2012 13:56

Suck o stön, snörvel o nys....o slem.... :S

Slem e väl det mest vidriga som finns...grön äcklig gojja som ger en kvälvningar!

Skit o spyor kan jag ta, men slem e ju bara så räligt! Ok, spyor e väl inte så himla fräscht heller precis, men det vet man iaf vad det innehåller...slem e ju bara massa bakterier, som ser ut att komma från yttre rymden till färgen.... Blääää!


O med detta sagt måste jag ju påstå att bihålorna är ett ytterst onödigt organ! De orsakar ju bara en massa problem och är hyresvärdar till de äckliga bakteriebomberna: slemmen!

Här sitter jag nu med en hög med näsdukar, en bringare med saft och en dator, på vilken det är meningen att jag ska pränta ner en uppsats om ledarskap och värdegrund i förskolan, innan onsdag kl.12 (men eftersom det här motbjudande slemmet orsakade min frånvaro på VFU:n i onsdags ska jag till Östanå på onsdag kl.9, varpå jag måste vara klar innan läggdags på tisdag: imorgon!!!!!). Det är dock inte så enkelt, eftersom jag hela tiden måste talla på näsduksförrådet för att snyta ut alla dessa räligheter ur det onödiga hålrummet runt ögonen!!! Dessutom orsakar inhysningen av slemmen en irriterande huggande huvudvärk så fort jag rör på mig; varvid jag måste sitta blickstill med huvudet hela tiden, och om jag skulle behöva röra mig, måste jag göra det med yttersta försiktighet!


Så, summa sumarum; inga bihålor - inte lika mycket slem, inte lika mycket rörelsefrihetsberövande. Jag röstar för en kommande generation utan bihålor!


Tack för mig! 

Av Emelie - 17 mars 2012 14:48

Idag är det en hel vecka sedan Annie blev sjuk. Sista febern hade hon natten till igår o nu hoppas jag vi är friska allihopa (Charlie o jag blev sjuka i söndes)....utom Daniel, som blev sjuk igår. Stackarn.. :)

Så igår gick vi ut o njöt lite av det fina vädret. Daniel bytte däck på bilen, o Annie hjälpte glatt till :D

   Duktig flicka hjälper sin far! 


Sen kom alla trädgårdsleksakerna fram från garaget o står nu parkerade på altanen. Det kördes traktor, trehjuling, cykel o Bobby bil i långa banor i trädgården. Sen gick vi en runda på ängen utanför gatan, jag o barnen. O gick och gungade på lekplatsen!

           


Det var en skön eftermiddag. Sen blev det hamburgare till middag o mys i soffan!

Ska erkänna att jag faktiskt somnade i soffan klockan halv åtta sen på kvällen :D Är man trött så är man! Haha...

Idag har vi varit i Broby o tittat när Charlie simmat och jag har faktiskt färgat håret - mörkt!

Blev himla fint, men viss invänjning krävs...ser inte mig som brunett precis - trots att det faktiskt inte är så konstigt, pappa, farmor o farfar var alla mörka o min rötter har ju alltid varit mörka. Bara jag själv som kämpat emot :D

Ska visa en bild sen hur det blev....

Här är mina små hjärtan iaf, alltid lika fina!!!

     

Presentation


Charlie o Annie - livets guld

Mina godingar

  Annie äter sin första kladdkaka

 

Charlie busar i trädgården

   

Syskonmys

Älsklingarna

   

Charlie på Lalandia

 

Annie - min lilla sessa

 

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

GÄSTBOKEN

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards