CHARLIE & ANNIE - livets guld

Direktlänk till inlägg 21 december 2010

NU E DET JUL....snart ;)

Av Emelie - 21 december 2010 10:12

Da'n före da'n före da'n före doppareda'n!! Det e idag det!

I söndes klädde vi granen. Blev jäkligt dåliga bilder, men man ser att det e vi som klär granen iaf. Annie var lite skeptisk i början. Hon vågade inte ta i glittret o smällkaramellerna, det var nog lite läskigt. Men sen när hon såg att Charlie tyckte det var lajbans o hängde upp alla kulorna i granen så mjuknade hon lite o började pilla lite försiktigt. Men vi kan nog vara lugna, hon kommer nog inte välta granen, som vi vr oroliga för innan. Det e nog snarare katten som kommer stå för den biten. Jag hörde henne inatt, att hon satt o dinglade med en kula o drog lite i glittret så det frasade :P Hon tycker också det e mysigt. Hon låg i fönsterkarmen bak granen medan vi klädde den!


   


Barnen diggade för fullt till julmusiken också. Fick en urgullig bild.


Lilla hjärtat och stora gosegrisen! Lite busiga ser de allt ut att vara ;)

Clementinerna börjar sina ser jag - dags att fylla på! Det e mums.


Igår var jag på bio också, såg HP7 med Mia o Malin. Några jävlar hade tagit våra platser längst bak i mitten o flyttade inte på sig. Så vi fick sätta oss lite längre på sidan...gggrrrrrr!!! Varför inte bara resa på sig och sätta sig på sina platser då???

Men filmen var bra iaf! Riktigt bra. Bara så frustrerande när filmer har en fortsättning som man inte får se....


Annie går. Iaf ett par steg, sen blir det krypande... Hon e inte så intresserad av att gå när hon vet att det går MYCKET fortare att krypa. Men det kommer väl... ingen brådska. Hon får gärna krypa. Hon kan inte gå utomhus iaf...hon blir ju dränkt i snö isf! :P


Hittade en bild på Charlie o Wiggo också, när vi glaserade pepparkakor förra veckan. Busungar som ska tramsa på bild ;) Godingar! Det blev inte så mycket glaserande för deras del, de åt mest upp dom! Hehehe...


Nu ska jag  gå o göra lite nytta medan lillan sover.... Typ plocka undan lite så man kan städa här sen. Ska ju firas jul här på lillejulafton!!


Hej svej o god jul!!!!

 
 
Madde

Madde

21 december 2010 22:09

japp det är för kallt för att komma ut nu!! =) bara -18 här nu!! brrr,.,..

ja snart är det jul!! =) Selma längtar så mycket, både efter julafton och bebisen!! =)

GOD JUL!! kram

http://maddiznilsson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 29 juni 2016 07:35

Kod för att importera min blogg till Nouw: 7578218537

Av Emelie - 6 januari 2015 12:17

Oj vad jag har svårt för att bara sitta i soffan o inte göra ngt alls! Men det e det vi gör idag. Charlie ligger här intill mig o suckar emellanåt, samtidigt som han kör huvudet ner mellan filtarna o soffryggen. Annie sjunger på sitt rum som vanligt ...

Av Emelie - 22 december 2014 18:42

God jul o gott nytt år alla i familjen, vänner o andra som vi känner! ;) Vi önskar er en riktigt skön julhelg!! Ta det lugnt, njut och ät choklad! Kramar fam Borgander ...

Av Emelie - 16 november 2014 19:57

Vecka 46 går mot sitt slut. Här sitter vi i soffan och väntar på att Bones ska börja. På TV visas Aktuellts nyheter och nu har det gått så långt att USA ska lagstadga att båda parter måste "aktivt säga Ja" till sex. Åh vad jag blir arg o ledsen på fo...

Av Emelie - 25 oktober 2014 21:42

Nu e det höstlov och det firar vi i familjen med sjukdom. Charlie har feber och huvudvärk. Dagen började bra med simning, fotboll och lek med kompisar. Till middagen ville Charlie ha en alvedon för att han hade ont i huvudet. Efter maten tyckte jag...

Presentation


Charlie o Annie - livets guld

Mina godingar

  Annie äter sin första kladdkaka

 

Charlie busar i trädgården

   

Syskonmys

Älsklingarna

   

Charlie på Lalandia

 

Annie - min lilla sessa

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

GÄSTBOKEN

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards