CHARLIE & ANNIE - livets guld

Direktlänk till inlägg 26 november 2010

...vit jul, ge mig vit jul...!!!

Av Emelie - 26 november 2010 09:24

Åå, nu e det pyntat med stjärnor o ljusstakar i alla min fönster! Men jag har inte satt upp en endaste julgardin. Har för den delen bara en... ;) Får väl sätta upp den i eftermiddag.

O det e en massa snö ute! Hoppas det ligger (vilket det förmodligen inte kommer att göra...) till jul! Eller att det iaf kommer ny snö tills dess! (mer troligt...men inte säkert) Vit jul är ju sån jul man e van vid från när man själv var liten o då vill man ju att ens barn också ska få den underbara upplevelsen o minnet av julen som nåt vitt mysigt...

Charlie e tokig i snö! Vi var ute o åkte lite pulka igår o han sa "mamma, jag älskar snö!" o "jag har aldrig åkt pulka, det var roligt!" hahaha. Sötnöt!! O sen tog han upp luvan på overallen o rullade ner för backen så han var alldeles vit när han kom ner. Det var meningen han skulle åka på rumpan ner, men det var så mkt snö så han kom ingenstans...trots att backen var ganska brant! Haha...


Igårkväll kom mamma o pappa hem från Egypten. Snacka om miljöombyte ;) Skönt att ha dem hemma igen. Ska dit på söndag o baka lussebullar o pepparkakor. Charlie gillar att baka, o jag gillar att äta..... hihihi....det gör visserligen han oxå. Sådan mor sådan son...kan man säg så kanske?!


Jag kanske skulle bege mig till Ekohallen idag o se om de har några fina julgardiner. Skulle ju behöva ha mer än en... I köket kan jag visserligen inte sätta upp någon, för där har jag ingen stång, bara en rullgardin. Men i barnens rum o i vårt sovrum... Charlie e ju tokig i tomtar, han har nog tomtar på loften den pojken, hehe. Så jag pyntar bara för hans skull. Han blev överlycklig igår när jag plockade upp hans stora stickade tomtefar som drar tomtemor på en släde. Han gillar dem. O så hämtade han pappa o pekade att han skulle titta! :D

Han var en liten sjusovare imorse, lillgrabben... Jag fick ringa till dagis o säg att vi kommer lite senare. Kvart över åtta vaknade han, för att Annie smet in där o började leka på hans rum ;) Så klockan nio kom vi till dagis utvilade :) Slappefredag!


Jag ska till Malin ikväll o göra vid hennes hår. Hon ska på julfest med jobbet, eller var det Mi's jobb kanske?, hur som helst så ska hon bli lockig o behöver min locktång o min hjälp! Ska bli skoj! Gillar o pilla med sånt.


Nu ska jag äta lite frukost o sen ska jag till BVC med Annie. Ska se om hon klarar 10 månaders testerna. Kommer inte riktigt ihåg vad det är man ska kunna. Men hon e ju duktig, så det går säkert bra. Tror att det e läkarundersökning också o så ska vi ju mäta o väga. Får se hur stor hon blivit min lilla skrutta! <3


Peace out

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 29 juni 2016 07:35

Kod för att importera min blogg till Nouw: 7578218537

Av Emelie - 6 januari 2015 12:17

Oj vad jag har svårt för att bara sitta i soffan o inte göra ngt alls! Men det e det vi gör idag. Charlie ligger här intill mig o suckar emellanåt, samtidigt som han kör huvudet ner mellan filtarna o soffryggen. Annie sjunger på sitt rum som vanligt ...

Av Emelie - 22 december 2014 18:42

God jul o gott nytt år alla i familjen, vänner o andra som vi känner! ;) Vi önskar er en riktigt skön julhelg!! Ta det lugnt, njut och ät choklad! Kramar fam Borgander ...

Av Emelie - 16 november 2014 19:57

Vecka 46 går mot sitt slut. Här sitter vi i soffan och väntar på att Bones ska börja. På TV visas Aktuellts nyheter och nu har det gått så långt att USA ska lagstadga att båda parter måste "aktivt säga Ja" till sex. Åh vad jag blir arg o ledsen på fo...

Av Emelie - 25 oktober 2014 21:42

Nu e det höstlov och det firar vi i familjen med sjukdom. Charlie har feber och huvudvärk. Dagen började bra med simning, fotboll och lek med kompisar. Till middagen ville Charlie ha en alvedon för att han hade ont i huvudet. Efter maten tyckte jag...

Presentation


Charlie o Annie - livets guld

Mina godingar

  Annie äter sin första kladdkaka

 

Charlie busar i trädgården

   

Syskonmys

Älsklingarna

   

Charlie på Lalandia

 

Annie - min lilla sessa

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

GÄSTBOKEN

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards