CHARLIE & ANNIE - livets guld

Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

28 mars 2010

Av Emelie - 28 mars 2010 11:47

Kan ni tänka er att det redan är den 28 mars 2010???

Det kan knappt jag. Idag e man helt snurrig i huvet pga ny tid, det e lustigt det där med sommartid/vintertid. Men nu e det i af sommartid o då kan man väl säg att det e VÅR!

Som man har längtat! Men...sommar 2010...det låter lite konstigt. När man var var 14-15 år tänkte man att...shit, undrar om man lever år 2010....eller år 2000 - tänk om jorden går under? =)

Haha...

O nu e man här liksom o jorden är fortfarande bebolig! Ett tag till iaf...tills polarisarna smälter...eller nej..det var kanske lite drastiskt. Hehe... Vi lever idag iaf o det e ju huvudsaken, vad som händer imorgon e morgondagens problem!


Annie är en riktig sömntuta! Många nätter har hon hoppat över ett mål mat o sovit istället. Imorse när jag vaknade var brösten sprängfyllda. Annie åt sig mätt o sen fick jag pumpa ut resten, det gjorde riktigt ont. Då hade hon inte ätit på 9 timmar o sovit i 8 tim! Då e det kris! Men hon e ju duktig som sover. Charlie var 3 mån när han sov en hel natt första gången, men nu har hon gjort det flera ggr o hon e ju bara 2 mån! Duktig tös!

O så har jag studerat deras tillväxt tabeller! Det e kul med lite statistik=)

De har gått upp nästan exakt lika mycket i vikt! Fast eftersom Charlie vägde 0,5kg mer när han föddes har han ökat aningen mer än Annie. Fast hon har växt mer på längden. Så när de var 2 mån gamla vägde Charlie 5665gr o var 62,5cm lång (3515gr o 54cm vid födsel) o Annie vägde 4900gr o var 60cm lång (3075gr o 50cm vid födsel). Så Charlie hade gått upp 200gr mer än hon o hon hade växt 1,5cm mer än han. Så det e typ ingen skillnad!=) Mina små änglar! Så go'a!


Jag har varit lite dålig på att skriva här som vanligt så det har säkert hänt en massa saker, men inte som jag kommer ihåg nu såklart. En sak är säker - jag e sjukligt glömsk/förrvirrad/slarvig....


Charlie han sitter o gör ett konstverk till mig med vattenfärg som jag ska hänga på väggen sen! Igår pysslade vi o gjorde figurer att hänga i påskriset, o det blev jättefint! Gjorde en katt o en bil o kanin o kyckling o ägg osv...Hittade pysselgrejer på Ekohallen i fredes, Idé & Hobby hade ju lagt ner...

Charlie gillar att pyssla. Vi hittade dock inga piprensare o flörtkulor o knäckformar o sånt..så det får vi fortsätta leta efter.


Charlie säger så roliga saker ibland! Han säger "Pang i byggan!" o "O shit!" o "Jajamensan!". Hahaha. O så har han börjat uttala "o" annorlunda, han kryper liksom in ett "i" innan. Så det blir typ "stior" iställer för "stor", hehe. Det låter helkul. O så kan han säg R ordentligt! Det har han hoppat över innan=).

Så det e underhållning att lyssna på honom nu. Han kommer med så kloka argument ibland också! Riktigt klok ung man! Kommer inte på nåt konkret just nu, men det kan jag återkomma med!


Imorgon ska jag permanenta mig igen!!! Tjohooo!

Ska bli spännande! Jag gillar när mitt hår är lockigt. Det är så mycket lättare att ha o göra med då. O så gillar Daniel det också, som tur e! =)

Snart fyller Charlie år också...3 år! Helt sinnessjukt vad tiden går undan!

10 april blir han ett år äldre, min lille grabb! Jag var i Ullared o handlade lite paketer till honom, det blir billigare så. O så köpte jag en hel drös med kläder. Han har ju växt över 7 cm på ett halvår! Kläderna hinner ju inte med! Han är numera 99,5cm lång! Var o mätte honom på BVC nu den 19 mars! Han väger dock inte lika mycket...=) Ynka 13,7kg...hahaha. Men han e ju pigg o mår bra så läkaren sa att det var normalt när man växer på det viset! Skönt att höra.


Nu ska jag gå o klä på lillan o sätta på radion till Charlie!=)

Daniel e ute o sopar trottoaren så vi slipper all grus de strött ut på snön.

Här är lite bilder från månaden som gått.


På "Underbara barn" - mässan. Charlie hoppar i hoppetorn - toppen!...


  

...O så träffade vi Svampbob också där! Hihi...



  

Morbror Simon har både tagit körkort (duktiga jag som lärt honom ralla rundor!) o fyllt 19 år! GRATTIS lillebror!


O här har vi 4 generationer töser!=)

Min mormor, min mamma, jag o min dotter! =)



Tuffingen själv i Blixten kalsonger! Han e så duktig nu o går på pottan!

Händer lite olyckor ibland,  men det e ju så man lär sig...

  

Min lilla ängel! Lilla Annie som bara växer o växer... Så underbar!

  

Här är hon igen, lilla hjärtat!

  

Hemma hos min mormor hittade han ett fia-med-knuff spel. Men istället för att spela det så satte han pjäserna på fingrarna o blev läskig=) Grrrr!


Snipp snapp snut - så var den månaden slut....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 29 juni 2016 07:35

Kod för att importera min blogg till Nouw: 7578218537

Av Emelie - 6 januari 2015 12:17

Oj vad jag har svårt för att bara sitta i soffan o inte göra ngt alls! Men det e det vi gör idag. Charlie ligger här intill mig o suckar emellanåt, samtidigt som han kör huvudet ner mellan filtarna o soffryggen. Annie sjunger på sitt rum som vanligt ...

Av Emelie - 22 december 2014 18:42

God jul o gott nytt år alla i familjen, vänner o andra som vi känner! ;) Vi önskar er en riktigt skön julhelg!! Ta det lugnt, njut och ät choklad! Kramar fam Borgander ...

Av Emelie - 16 november 2014 19:57

Vecka 46 går mot sitt slut. Här sitter vi i soffan och väntar på att Bones ska börja. På TV visas Aktuellts nyheter och nu har det gått så långt att USA ska lagstadga att båda parter måste "aktivt säga Ja" till sex. Åh vad jag blir arg o ledsen på fo...

Av Emelie - 25 oktober 2014 21:42

Nu e det höstlov och det firar vi i familjen med sjukdom. Charlie har feber och huvudvärk. Dagen började bra med simning, fotboll och lek med kompisar. Till middagen ville Charlie ha en alvedon för att han hade ont i huvudet. Efter maten tyckte jag...

Presentation


Charlie o Annie - livets guld

Mina godingar

  Annie äter sin första kladdkaka

 

Charlie busar i trädgården

   

Syskonmys

Älsklingarna

   

Charlie på Lalandia

 

Annie - min lilla sessa

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

GÄSTBOKEN

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards