CHARLIE & ANNIE - livets guld

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2009

SKOGSTOKIG!!!!!

Av Emelie - 7 oktober 2009 18:39

Jag hoppas gubben har internet o läser min blogg, i så fall:

BRY DIG OM DITT EGET BRÅTE ISTÄLLET FÖR ANDRAS!!!!!!!!


Grannen mitt över oss har ringt till polisen angående att vi har en kontainer stående på gatan för att kasta trädgårdsavfall i nu när vi gör vid i tomten. Istället för att gå in till oss o klaga o kommentera så går han in till en annan granne, som bor snett över oss, som inte har ett dugg med detta att göra, utan ger blanka fan i om kontainern står där den står. Men gubben anser att han kan väl ta tag i detta o få bort kontainern eftersom han gjort andra bra saker för området innan. Grrrrrrr...... MEN VAD HAR HAN MED DETTA ATT GÖRA??? INGENTING, han har nog bättre saker för sig.

Bo Ingvarsson från Tekniska kontoret har varit här o pratat med min svärmor när vi jobbade o sa att alla förfrågningar om sådana tillstånd om kontaineruppställning beviljas direkt, man måste ju göra vid trädgården på nåt sätt. Nog det bäste den mannen sagt=)

Så nu ska vi imorgon köra in till polisen o skriva på ett papper sen kan han klaga så mycket han vill!!

Tyvärr ska kontainern bort på fredag så vi kan inte jävlas med honom så länge till, men jag skulle vilja säg till lastbilschaffisen o backa in o ställa den på gubbens uppfart..

Jag e så rosenrasande så jag kan inte slappna av. Skakar i hela kroppen.




Nu har Fredde kommit hem från sjukhuset också. Han tar sig tydligen upp o ner för trappor o andra hinder som en klocka, så det går ju bra. Hoppas det läker snabbt så han kan få bort alla skruvar o skenor.


Nu e det fikadags!


FAN TA IRRITERANDE GRANNAR

 
 
Ingen bild

jk

8 oktober 2009 15:36

Jag sitter här o skrattar lite för mig själv, hur dum får man va , jag menar din granne, Han måste vara pensionär för dom brukar ha bekymmer om andras grejor...

Jennie K

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 29 juni 2016 07:35

Kod för att importera min blogg till Nouw: 7578218537

Av Emelie - 6 januari 2015 12:17

Oj vad jag har svårt för att bara sitta i soffan o inte göra ngt alls! Men det e det vi gör idag. Charlie ligger här intill mig o suckar emellanåt, samtidigt som han kör huvudet ner mellan filtarna o soffryggen. Annie sjunger på sitt rum som vanligt ...

Av Emelie - 22 december 2014 18:42

God jul o gott nytt år alla i familjen, vänner o andra som vi känner! ;) Vi önskar er en riktigt skön julhelg!! Ta det lugnt, njut och ät choklad! Kramar fam Borgander ...

Av Emelie - 16 november 2014 19:57

Vecka 46 går mot sitt slut. Här sitter vi i soffan och väntar på att Bones ska börja. På TV visas Aktuellts nyheter och nu har det gått så långt att USA ska lagstadga att båda parter måste "aktivt säga Ja" till sex. Åh vad jag blir arg o ledsen på fo...

Av Emelie - 25 oktober 2014 21:42

Nu e det höstlov och det firar vi i familjen med sjukdom. Charlie har feber och huvudvärk. Dagen började bra med simning, fotboll och lek med kompisar. Till middagen ville Charlie ha en alvedon för att han hade ont i huvudet. Efter maten tyckte jag...

Presentation


Charlie o Annie - livets guld

Mina godingar

  Annie äter sin första kladdkaka

 

Charlie busar i trädgården

   

Syskonmys

Älsklingarna

   

Charlie på Lalandia

 

Annie - min lilla sessa

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

GÄSTBOKEN

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards