CHARLIE & ANNIE - livets guld

Direktlänk till inlägg 25 juli 2009

Semestern

Av Emelie - 25 juli 2009 11:59

Då har det gått ett tag sedan vi kom hem från semestern. Jag har inte riktigt haft tillfälle att uppdtera här. Men nu kommer det lite o en himla massa bilder!=)


Jag o Charlie åkte till Karlskrona  förra fredagen tillsammans med Simon o mormor. Morfar var redan där o hade fått en superfin plats precis vid havet! Underbar utsikt.

Charlie började med ens packa upp alla sina bilar i gräset o gjorde sig hemmastadd=) Han älskar husvagnslivet! Tänk att få vara ute hela dagen lång!

På lördagen badade vi. Charlie gick fram o tillbaka i vattnet o så skulle han hoppa från en stor sten ner i vattnet. O så tog han händerna fula med grus, sprang ner i vattnet o kastade iväg det så det skvätte! Så skoj! & så var vi inne i stanen runda o kollade läget, hittade lite grann på Åhléns. Charlie fick ett utbrott o lägligt nog hade han en tröja på sig där det stod "I WANT ATTENTION" med stora bokstäver o det tyckte ju ett tyskt par som stod framför mig i kön var jättekul o kommenterade precis som om att ingen kunde tyska....=) Sen började det ösregna så vi åkte hem till husvagnen igen. Oj vad vi blev blöta! Det var bara Charlie som hade regnjacka med sig.


På måndagen kom pappa också till husvagnen o Charlie skulle visa alla lekplatser o trollskogen o nappträdet o allt skoj. De har två träd på campingen där barn kan hänga upp alla sina nappar när de inte vill ha dem längre. Där hänger massvis med nappar! Mysigt att se o läsa på alla nappar!


På tisdagen bar det av till Ölands djurpark. Fint väder var det o Charlie tyckte det var himla kul med alla djuren. Speciellt alla apor!=) Han skrattade o pekade o hade sig. O lejonungarna skulle han tvunget titta på hela tiden också. Simon var också med oss, så det var givetvis han som skulle köra vagnen...=) Tigern fick jag en rätt bra bild på om det inte hade varitför det smutsiga fönstret imellan...han hoppade upp o nästan kysste glaset precis när jag fotade=)

O så åt vi glass, åkte karusell som Charlie tyckte var skitkul, o Simon o mamma badade i Pirate island=) Hahha, Charlie doppade rumpan o sen ville han inte mer...=) När klockan var halv fyra hade vi sett allt o var alldeles slut. Så då åkte vi tillbaka till Karlskrona. På kvällen grillade vi o på onsdag middag åkte vi hem igen. Borta bra med hemma bäst!


På eftermiddagen var jag hos barnmorskan o pratade med henne i nästan en hel timme! Hahaha. O så fick jag höra bebisens hjärtljud! Det e såååå mysigt! 162 slag/min slog det lilla hjärtat! Så nu känns det bra! Är i vecka 15 idag, så det e ju bara 25 veckor kvar=) Pust.... BF 22 januari 2010!


Nu har Daniel målat färdigt den översta raden brädor på framsidan på huset också. Bara panelen ovanför fönsterna o det vita runt föns3rna kvar att måla sen e södersidan också klar! Sen kommer kruxet med väster. Både trappa upp till dörren o trappa ner i källaren mitt i vägen...


Nu ska jag gå o käka lite lunch. Njut av bilderna!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 29 juni 2016 07:35

Kod för att importera min blogg till Nouw: 7578218537

Av Emelie - 6 januari 2015 12:17

Oj vad jag har svårt för att bara sitta i soffan o inte göra ngt alls! Men det e det vi gör idag. Charlie ligger här intill mig o suckar emellanåt, samtidigt som han kör huvudet ner mellan filtarna o soffryggen. Annie sjunger på sitt rum som vanligt ...

Av Emelie - 22 december 2014 18:42

God jul o gott nytt år alla i familjen, vänner o andra som vi känner! ;) Vi önskar er en riktigt skön julhelg!! Ta det lugnt, njut och ät choklad! Kramar fam Borgander ...

Av Emelie - 16 november 2014 19:57

Vecka 46 går mot sitt slut. Här sitter vi i soffan och väntar på att Bones ska börja. På TV visas Aktuellts nyheter och nu har det gått så långt att USA ska lagstadga att båda parter måste "aktivt säga Ja" till sex. Åh vad jag blir arg o ledsen på fo...

Av Emelie - 25 oktober 2014 21:42

Nu e det höstlov och det firar vi i familjen med sjukdom. Charlie har feber och huvudvärk. Dagen började bra med simning, fotboll och lek med kompisar. Till middagen ville Charlie ha en alvedon för att han hade ont i huvudet. Efter maten tyckte jag...

Presentation


Charlie o Annie - livets guld

Mina godingar

  Annie äter sin första kladdkaka

 

Charlie busar i trädgården

   

Syskonmys

Älsklingarna

   

Charlie på Lalandia

 

Annie - min lilla sessa

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

GÄSTBOKEN

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards