CHARLIE & ANNIE - livets guld

Direktlänk till inlägg 4 november 2007

1/3 klart & 2/20 uppe!

Av Emelie - 4 november 2007 14:31

Nu är ett rum av de tre resterande färdigt! Och Charlie har fått upp 2 av sina 20 mjölktänder!

2 små risgryn sticker upp i Charlies underkäke nu! De e så himla söta!

Mitt ljus viol-/kameleontfärgade mysrum/bibliotek står äntligen klart! Nu ska jag bara vänta på att färgen på listerna ska torka så jag kan dammsuga o mörblera!

Ah, vad kul det ska bli. Mysfaktorn ska bli HÖÖÖÖG! Sen kan jag sitta där i min blåblommiga soffa o gosa med Charlie bland alla kuddarna i mitt lila mysrum/bibliotek och titta när elden sprakar i kakelugnen! Eller så nattar jag Charlie, tar en bok ur den lutade furubokhyllan, sätter mig bland alla mysiga kuddar i min blåblommiga soffa o försvinner i fantasins värld framför den sprakande brasan! Det ska bli så hääärligt! Hihi!!!


Idag har jag gjort vid min pumpa. Blev en fin Mr.Pumpaman!=) Han pryder nu vårt brunnslock o skrämmer alla helgnjutare när de går förbi på promenad!=) Hehe..

Vet att det e lite sent, men mamma köpte den till mig i onsdes, men jag glömde hämta den, så jag fick den igårkväll. Bättre sent än aldrig! Eller?


Tog kort på Charlie i sin nya tomteluva. Köpte en tomtekostym till honom i Ullaren när jag var där i måndes. (Alldeles för mycket folk för att jag ska säg att det var kul....) Tog kort på honom när han provade luvan. Det blev den sötaste tomtenissen jag någonsin skådat! Visst?


Var ute o slängde skräpet från pumpan nyss. Det e helt sjukt vad fint här är nu när det e riktig höst. Alla löv på marken, de kala träden som solen lyser igenom o så Skorpan som springer som en skållad råtta tvärs över vår stora tomt! Hahaha. Det går en förbi. MAn måste stanna o bara titta o njuta. Jag har inte haft tid att göra det innan.

Har ont i ryggen idag. Ska dammsuga när Charlie vaknat. Får se hur länge jag orkar. Det söker mig ända ner i benen. Får nog sätta på mig min TNS. Det e riktigt skönt! Nej, nu ska jag laga skinkgryta med svamp! Ha det gott i höstmörkret!


Förresten, min lillkille går i gåstol nu! Stor kille!

 
 
Ingen bild

Moster

4 november 2007 22:50

Ja har alltså VÄRLDENS underbaraste syster, VÄRLDENS underbaraste systerson o världens underbaraste svåger! Kan de bli bättre.. FY F***N va Charlie e söööt... måste komma ut till er snart!! Love U all! Pösspöss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 29 juni 2016 07:35

Kod för att importera min blogg till Nouw: 7578218537

Av Emelie - 6 januari 2015 12:17

Oj vad jag har svårt för att bara sitta i soffan o inte göra ngt alls! Men det e det vi gör idag. Charlie ligger här intill mig o suckar emellanåt, samtidigt som han kör huvudet ner mellan filtarna o soffryggen. Annie sjunger på sitt rum som vanligt ...

Av Emelie - 22 december 2014 18:42

God jul o gott nytt år alla i familjen, vänner o andra som vi känner! ;) Vi önskar er en riktigt skön julhelg!! Ta det lugnt, njut och ät choklad! Kramar fam Borgander ...

Av Emelie - 16 november 2014 19:57

Vecka 46 går mot sitt slut. Här sitter vi i soffan och väntar på att Bones ska börja. På TV visas Aktuellts nyheter och nu har det gått så långt att USA ska lagstadga att båda parter måste "aktivt säga Ja" till sex. Åh vad jag blir arg o ledsen på fo...

Av Emelie - 25 oktober 2014 21:42

Nu e det höstlov och det firar vi i familjen med sjukdom. Charlie har feber och huvudvärk. Dagen började bra med simning, fotboll och lek med kompisar. Till middagen ville Charlie ha en alvedon för att han hade ont i huvudet. Efter maten tyckte jag...

Presentation


Charlie o Annie - livets guld

Mina godingar

  Annie äter sin första kladdkaka

 

Charlie busar i trädgården

   

Syskonmys

Älsklingarna

   

Charlie på Lalandia

 

Annie - min lilla sessa

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

GÄSTBOKEN

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards