CHARLIE & ANNIE - livets guld

Direktlänk till inlägg 17 januari 2007

nästan klart

Av Emelie - 17 januari 2007 11:59

igår var jag på IKEA o handlade...alldeles för mycket.
ibland inser man inte sina begränsingar..=) haha.
jag hade en vagn, fyllade den nästan på barnavdelningen och när jag kom ner på tag-själv-lagret o skulle plocka de möbler jag skulle ha där var jag tvungen att säg till en av killarna där att lyfta över på en sån där varuvagn för stora kartonger...för jag orkade inte. (Hmm, hur smart är man egentligen om man åker ensam till IKEA i 7e månaden o handlar massa tunga möbler...haha)
Sen körde jag upp för slänten till kassaplan med först en vagn...sen ner o hämta den andra. sen körde jag med den första till kassan sen fick jag hämta den andra och köra fram den. Väl framme vid kassan med båda vagnarna fick jag köra den ena framför mig samtidigt som jag drog den andra bak mig...inte lätt o som tur var var det väldigt lite folk i butiken...
Som tur var hade jag varit smart o parkerat precis vid varuutlämningen så när jag kom konkandes på mina två vagnar ut på parkeringen haffade jag en av killarna som var där i utlämningen så de hjälpte mig in med kartongerna i bilen=) Det enda jag behövde göra var att fälla sätena... haha, ändå lyckades jag bryta en nagel!
VILKET ÄVENTYR!


Så när jagk om hem satte jag ihop hyllan som givetvis inte hade bästa passform, en av hyllorna e helt sne..men snygg e den ändå. Sen satte Daniel ihop allt annat o jag bäddade sängen o satte upp lite tavlor o lite annat pyssel. Så det blev så himla FINT! Har fotat men inte lagt in på datan. Ska göra det i kväll så ni får se! I hyllan som står intill skötbordet står det just nu en massa tidskriftssamlare som inte ska vara där sen... De ska alltså bort...Ser lite konstigt ut nu. Ska lägga in e fräck bild också... När jag hade gjort iordning sängen med spjälskydd, madrass, lakan o täcke o filt o allt blev det så mysigt så min katt uppfattade detta o hoppade nyfiket upp o la sig där! Jag sjasade bort henne - hon hoppar upp igen, jag sjasar bort henne - hon hoppar upp igen. Så jag har fått lägga en skyddsfilt över för att hon inte ska håra ner i den så nu har hon gjort det till hennes favorithörna... Konstig katt - det ser ganska skoj ut!


Ni e dåliga på att kommentera inläggen. Jag vill ha massa roliga kommentarer lite då o då.. men inte e det någon som skriver till mig. Hmm...eller så e det ingen som läser...kan ju vara så också...


ajja..på återseende. ikväll kommer bilderna här under!

 
 
Ingen bild

josse

17 januari 2007 22:45

Skorpan är RIKTIGT söt i sängen, hon kommer bli helt avundsjuk på bebisen när hon inte får ha den själv... men vad jag inte blir klok på - ska ni bo kvar i radhuset ett tag till, när ska ni flytta till andra huset?
du verkar lägga ner din själ i inredningen, kanske skulle byta karriär iaf - det är väl inte för sent! jobba ett tag och få ihop pengar så man inte behöver studielån och sen hoppa på nån inredningsutbildning, finns ju asmånga som skolar om sig. tål att tänka på! KRAM och hälsa allt folk och fä...

 
Ingen bild

Svea-lisa och Feta-Greta (A & A) :)

20 januari 2007 13:48

Mycket fint rum.. Får ju komma snart och se det IRL..:) Längtar riktigt mycket nu tills man sitter hemma i knislinge och myser med sin systerson.. nyfödd! :) Aaa puss haj

 
Kim

Kim

23 januari 2007 19:48

Honey Boney... gyyd vilket fint rum. Kim vill me ha en liten svart bebis hylla... gyyd, saknar dig något enormt.. är ledig tisdag-onsdag nästa vecka.. Kommer du på besök?? :) hade varit sjukt kul. å få mysa å fika :D me want big time... hade behövt min bästa vän som kunde räcka mig sitt öra, eller båda... Tänker på er och saknar er... vill mysa med magen :D älskar dig min vän... puss å kramar din Stolpe i Halmstad :)

http://www.lillerik.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 29 juni 2016 07:35

Kod för att importera min blogg till Nouw: 7578218537

Av Emelie - 6 januari 2015 12:17

Oj vad jag har svårt för att bara sitta i soffan o inte göra ngt alls! Men det e det vi gör idag. Charlie ligger här intill mig o suckar emellanåt, samtidigt som han kör huvudet ner mellan filtarna o soffryggen. Annie sjunger på sitt rum som vanligt ...

Av Emelie - 22 december 2014 18:42

God jul o gott nytt år alla i familjen, vänner o andra som vi känner! ;) Vi önskar er en riktigt skön julhelg!! Ta det lugnt, njut och ät choklad! Kramar fam Borgander ...

Av Emelie - 16 november 2014 19:57

Vecka 46 går mot sitt slut. Här sitter vi i soffan och väntar på att Bones ska börja. På TV visas Aktuellts nyheter och nu har det gått så långt att USA ska lagstadga att båda parter måste "aktivt säga Ja" till sex. Åh vad jag blir arg o ledsen på fo...

Av Emelie - 25 oktober 2014 21:42

Nu e det höstlov och det firar vi i familjen med sjukdom. Charlie har feber och huvudvärk. Dagen började bra med simning, fotboll och lek med kompisar. Till middagen ville Charlie ha en alvedon för att han hade ont i huvudet. Efter maten tyckte jag...

Presentation


Charlie o Annie - livets guld

Mina godingar

  Annie äter sin första kladdkaka

 

Charlie busar i trädgården

   

Syskonmys

Älsklingarna

   

Charlie på Lalandia

 

Annie - min lilla sessa

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

GÄSTBOKEN

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards